Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Majoslava!

Skrivet av Time bf 17/6
Nu får jag nog efterlysa dig =)
Jag har inte sett till dig på ett bra tag, så jag är såklart nyfiken på om det är något på G.
Inte nog med att släkt och vänner tjatar, va? *ler*.

Bäst jag rusar till ankomst maj förresten, kanske det står något spännande där!
Svar på tråden: Majoslava!

Hej Hej...

Skrivet av  Majoslava
nehej...
detta kommer att vara den längsta tvillinggraviditeten i historien :-)
så skrämd jag var för att föda för tidigt, men de håller sig inne säkert till midsommarafton...

jag håller bara låg profil. mitt illamående har blivit värre på sistonde, och dessutom fick jag klådan på handflator och fotsulor som stör somnen lite på nätterna, så jag tar mest en dag i taget. orkar inte skriva speciellt ofta, men jag läser regelbundet.
funderar mycket runt förlossningen och väntar tills det kommer igång (det är beräknat till 13/5, så nu är jag i v 38).

men du är inte långt bakom mig heller, jag hoppas allting är bra med dig och bebisen.
 

Måste bara berätta

Skrivet av  Jennivf -25
att min vän gick ända till vecka 39 (38+6 tror jag det var) innan hon födde sina tvillingar. BB-personalen tyckte att hon var ett underverk som gått så länge.

Slå det, så är det nog dags för Guiness Rekordbok... ;)
 

Fast...

Skrivet av  Majoslava
det låter inte så långt (när det handlar om andras graviditeter, förstås).
Det är inte helt ovanligt att man föder 40+ några dagar...
Vi får se...
 

Gick över v 40

Skrivet av  3barnsmamma
med mina tvillingar. Det är inte jättevanligt, men det förekommer. Det gick jättebra, men klart man hade väntat ett tag då ;-)!
 

Åh hej!

Skrivet av  Time bf 17/6
Jasså, du är kvar här än ;)
Men till midsommar lär du nog sitta med två små i knät... mer troligt att jag blir kvar här tills dess.

Själv är jag i v.33 och tycker att tiden flyger fram. Det är så mycket som ska göras klart innan ankomsten, ändå skjuter jag på det mesta och tänker att det fixar jag i morgon. Men man blir ju inte direkt smidigare så det är väl bäst att sätta lite fart.

Här är det rätt okej annars, lite jobbigt på nätterna, halsbränna och sammandragningar, men i det stora hela tycker jag att jag mår ganska bra.
På torsdag ska vi på tillväxt-UL och nästa måndag ska vi på både visning och info-träff på BB Stockholm. Så det blir lite att se fram emot veckan som kommer.
Må så gott!
 

Artiklar från Familjeliv