Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jobbigt ul idag (kopierat från ank juli)

Skrivet av Thereses mamma bf 1/7
Var på DS idag för att göra ett tillväxt-UL. Jag med mitt taskiga blodtryck b la har jättesvårt att ligga på rygg eftersom jag får blodtrycksfall och svårt att andas.

I början gick det bra när bm började kolla Pricken, med var en läkarkandidat och hon och bm satt och småpratade om det de såg. Jag tyckte det kändes ok men efter en stund blev det jobbigt så jag bad att få lägga mig på sidan en stund eftersom det brukar få mig att må bättre. Inte den här gången dock :O(

Det började ringa i öronen och jag kände att nu är det inte långt kvar innan jag svimmar. Sekunden efter började jag må illa och hela rummet började snurra allt snabbare, bm fick snabbt fram en papperskorg och jisses vad jag kräktes! Fy tusan säger jag vad otäckt det var! Tre gånger kräktes jag, läkarkandidaten sprang efter vatten och mitt i allt satt min man och fattade ingenting för så här dålig brukar jag inte bli.

Tack och lov hade bm hunnit kolla det som skulle kollas för det var inte tal om att fortsätta med ul:et.

Pricken mår i a f bra. H*n väger nu ca 2 054 gram. Enda kruxet är att h*n fortfarande ligger i säte och vänder h*n sig inte självmant inom några veckor så blir det först vändningsförsök innan man får ta ställning till hur h*n ska förlösas. Jag kommer INTE att gå med på att föda mitt barn i säte utan då får det bli snitt. Jag har tillräckligt många orosmoln runt förlossningen så jag behöver inte ett till..

Nu ska jag lägga mig igen. Känner mig trött och matt efter allt.

Hoppas ni andra mår bra och njuter av solen :O)

Kram!
/Mia

Svar på tråden: Jobbigt ul idag (kopierat från ank juli)

Hej!

Skrivet av  bettis
Log lite när jag läste ditt inlägg :-) Om graviditetens våndor... (missförstå mig inte - det är ju så man vet att man är i välsignat tillstånd)
Vad härligt att du kommit så långt nu! Längtar du efter förlossningen nu!
Jag kommer att kolla in lite då och då för att se hur det är med Dig!
Vill också berätta att jag/vi definitivt bestämt oss för att inte kämpa vidare och konstigt nog känns det bara bra!
kram
 

Har tänkt så mycket på dig!

Skrivet av  Thereses mamma bf 1/7
Det måste vara underbart att ha kommit fram till ett beslut som känns rätt! Vi kommer också att lägga ner allt som har med bebisverkstad att göra efter att det här barnet kommit. Det känns att det är nog nu. Jag är glad för din skull bettis även om jag självklart helst sett att du fått stanna i juligruppen.

Ang förlossningen så vet jag ju inte riktigt vad jag ska känna. Det finns ju en liten risk nu att det blir snitt och inte en vaginal förlossning, känns trist. Bebisen har ju legat i säte hela graviditeten och jag tror faktiskt att h*n kommer fortsätta med det. Allt man kan göra är att vänta och se..

Fortsätt gärna att titta in här, jag blir så glad varje gång jag "ser" dig :O)

Många kramar!
/Mia
 

Oj då!

Skrivet av  Time bf 17/6
Det lät ju inget vidare.
Jobbigt det där med blodtrycket, hade du så första graviditeten med?
Skönt iaf att de hann kolla allt och att bebisen har det bra därinne.
Då skulle du förresten haft min BM som gjorde UL på mig sist, hon var rekordsnabb hon =)

Vår bebis ligger lite huller om buller. Med jämna mellanrum vänder han sig med huvudet uppåt och sen tillbaka nedåt, så man vet aldrig hur det här kommer att sluta.
Min BM sa i går att fram tills v.37 var det okej att han vände sig, men efter det får vi se hur han bestämt sig för att ligga.
Jag känner dock lite som du att någon vaginal födsel i säte blir det inte här heller.
Men som sagt, vi får se om ett par veckor.
Ha det bäst! Kram!
 

Hej vännen :O)

Skrivet av  Thereses mamma bf 1/7
Tänkte faktiskt på dig idag när vi åkte till DS :O)

Jo, jag hade jobbigt även med Tess men inte riktigt så här jäkligt! Idag var det ruskigt otäckt (och pinsamt!!), trodde jag skulle svimma helt och hållet men det blev ju "bara" ett kraftigt blodtrycksfall :O/ Tur att bm höll sig lugn, hon stod där brevid mig och höll både i papperskorgen och i mig. En riktig klippa!

Stackars Peter var helt skakig efteråt och valde att stanna hemma resten av dagen, skönt för mig för då fick jag vila!

Så din buse har inte heller bestämt sig? Man kan bara hoppas att de vänder sig för som sagt föder ett barn i säte gör jag INTE! Vi får hålla tummarna för varandra!

Många kramar!
/Mia
 

Usch då!

Skrivet av  Biörna bf 7/6
Stackars dig! Skönt att allt verkade bra i alla fall. Kanske liggandet på hårda britsen blev mer press än när man ligger på en mjukare madrass hemma i sängen? Har också svårt med ryggläget nu. Undrar just hur det ska gå om det hinner bli ett sista UL i v.40. Sa de något om du skulle göra UL i v. 40? Jag har inte fattat varför man ska det trots att allt såg bra ut i v.32. Sköt om dig!
 

Hej!

Skrivet av  Thereses mamma bf 1/7
Tror inte det blir fler ul nu, tyvärr. Skulle jag bli erbjuden ett så vet jag inte om jag vågar tacka ja.. För mig spelar det ingen roll var jag lägger mig på rygg, har det lika jobbigt om jag testar hemma i sängen eller hos bm på hennes brits. Det är otäckt när det händer även om det aldrig tidigare blivit som igår.

Det värsta är ju att man undrar hur jag ska klara ett ev vändningsförsök eller ett snitt? Det är väl ryggläge vid båda? Ska man behöva ligga där och svimma då eller...??

Hur mår du då? Inte långt kvar nu för dig :O)

Kram!
/Mia
 

Artiklar från Familjeliv