Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Äntligen!

Skrivet av Biörna bf 7/6
Tog de bort personnummerkravet! Jag tänkte nog att de skulle bli tvungna till det p.g.a. att så många protesterade så jag beslöt mig för att vänta ett tag med att bestämma mig för om jag skulle gå med på det eller inte. Kändes svårt att bara lämna er ju! Allt är bra, men vad tung man börjar bli så här två veckor före bf! Eftersom min mage står rakt ut från kroppen blir jag väldigt framtung och får vara lite försiktig nu så jag inte snubblar till. Började ledigheten före bf i fredags! Vad skönt det känns nu. Tidigare hade jag inte alls bråttom att bli ledig, men nu inser jag att man behöver det. Har tyvärr lite jobb kvar som jag inte orkade bli klar med sista veckan så jag måste sitta med det idag hemma, men sen får jag bara boa och ha det bra! Har inget emot om Lill-Jonte dröjer till sitt bf så jag får ha det lugnt och skönt ett tag, men sen vill man ju inte vänta så länge till!

Hoppas det är bra med Er!
Många kramar från glad Biörna!
Svar på tråden: Äntligen!

Min käre man

Skrivet av  Jennivf +3
föreslog att jag skulle införskaffa en rullator att lägga magen på när jag beklagade mig över att jag är så framtung... Karlar...

Så skönt att kunna ta det lugnt ett tag innan förlossningen. Man kan nog inte vila tillräckligt inför det maratonlopp som man skall gå igenom.

Hoppas att du får två härliga, soliga veckor innan din lilla plutt tittar ut.
Kram.
 

Undrade just...

Skrivet av  Time bf 17/6
...vart du tagit vägen.
Skönt att de slopade pnr till slut!

Hur mås det, har din lilleman fixerat sig än?
Jag var hos BM i morse och först trodde hon att vår lillkille hade fixerat sig, men efter att ha tagit hjälp av en annan BM så konstaterade de att han fortfarande är rörlig, dock med huvudet ner.
Det var ju inte alltför skönt när de började böka med magen och trycka den hit och dit...
Och jag som hade mensvärk redan innan *hua*

Tänk att det är så nära nu, jag längtar såååååå!
Har svårt att sova på nätterna för jag har så ont i bäcken och höfter, men svalkan är inte att klaga på =)
Må så gott!
Kram!
 

Artiklar från Familjeliv