Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Björna!

Skrivet av Time bf 17/6
Såg att du ska på UL idag.
Jag kommer att få gå på UL i v.40+0 om inte lillebror tittat ut då förståss.
BM sa sist att det är då det bestäms om igångsättning (om allt inte är bra). Tydligen räknas vi IVF:are här hos oss som överburna redan då.

Fast jag vill föda på BB Sthlm och det får jag inte om det blir igångsättning så jag hoppas allt ser bra ut på UL:et (eller ännu hellre hoppas jag på att det kommer igång lite tidigare *ler*).
Hoppas du kommer in senare och rapporterar.
Lycka till idag!
Kram
Svar på tråden: Björna!

UL i 39+1

Skrivet av  Biörna bf 7/6
Hej Time!
Ja, han växer och verkar må bra. Beräknades väga 4036g i tisdags vilket motsvarar +18% jfr med den förväntade vikten. Men det är ju helt OK och han följer sin egen kurva nästan på pricken. Förhoppningsvis ska jag inte behöva gå så mycket över tiden för då kan han kanske hinna bli väl tung. Men i förrgår hittade jag ett stycke slempropp på trosskydet och det ska tydligen tala för att det inte ska dröja mer än en vecka- 10 dagar enligt "Mammapraktikan". Tänk att det fortfarande känns så overkligt. Har ganska mycket sammandragningar och en del ganska "hårda", men de gör sällan direkt ont. Tänker på dig också och håller tummarna! :-)
 

Hoppas, hoppas

Skrivet av  Time bf 17/6
Skönt att han mådde bra därinne!
Det är ju inte många dagar kvar till ditt bf nu.
Jag har precis två veckor idag och nu börjar folk ringa eller ropa så fort de ser en om man inte har fått något barn än eller åtminstone känner värkar =)
Men ingenting här än....
Med sonen gick ju vattnet helt utan förvarning och blir det så igen är det ingen idé ens att försöka gå och känna efter om det är något på gång.

Det värsta tycker jag är att inte veta NÄR eller HUR det kommer att starta. Jag är ju lite av ett kontrollfreak och planerar gärna saker in i minsta detalj och det här med förlossningen har jag ju totalt ingen kotroll över.
Jaja, det är bara att vänta och se!
Nu ska jag skynda mig iväg, jag ska på pedikyr och det ska bli underbart. Sina fötter har man ju inte nått på länge =)
Ha en bra dag!
 

Artiklar från Familjeliv