Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Time, Jennivf är ni kvar hemma?

Skrivet av Biörna bf 7/6
Här var verkligen dött i helg.
Hoppas att åtm. du Jennivf har fått din bebis i famnen nu! :-)
Svar på tråden: Time, Jennivf är ni kvar hemma?

Jag är hemma iaf

Skrivet av  Time bf 17/6
Jag har ju en sådär 11 dagar kvar till bf, men jag känner att det verkligen inte gör något om lillebror vill ut redan nu.
I förrgår natt fick jag sån mensvärk att jag var vaken större delen av natten, men inget mer hände.
I går eftermiddag fortsatte mensvärken, men inga värkar eller nåt annat som tyder på att det är på G.
Däremot har magen sjunkit och det känns som om han har fixerat sig. Har grymt ont i bäckenet och har mycket svårt att gå.
Ska bli kul att se vad bm säger om det på onsdag.

Jag har haft fullt upp hela veckan och efter att ha storstädat halva huset och sen haft 30-årskalas här idag så är jag helt slut.
Om inte det här sätter igång förlossningen lär ingen mer städning göra det heller =)

Hur går det för dig då? Du som bara har en dag kvar!
Känns det overkligt?
Jag längtar tills förlossningen, men samtidigt börjar jag bli nervös också. Hur länge till ska man få gå med magen kan man undra?!
Jag har inte sett till Jennivf på ett par dagar och hoppas att hon nu fått sin bebis!
Ha det så bra och lycka till om du åker till BB innan vi hörs igen!
Kram!!!
 

Men hur orkar du??

Skrivet av  Biörna bf 7/6
Själv tycker jag att jag gjort storverk när jag tagit disken och bäddat sängen, eller gått en liten promenad. :-) Inte har jag någon större mensvärk heller. :-( Haft tillfälliga snabbt övergående smärtsamma värkar. Blir lite avis, det betyder säkert att du öppnar dig för fullt. Det känns så overkligt, men nu ser jag verkligen fram emot att det ska sätta igång. Är också lite nervös, men har ju inget att jämföra med så jag intalar mig att det ska gå så bra! :-) Kram!
 

Det blir snart din tur Biörna

Skrivet av  Längtan
hoppas det sätter igång omgående så du inte plussar allt för mycket. Kanske mobilisering och testa Times aktiviteter :) vi håller alla tummarna för att du snart har en bebbe i dina armar. själv får jag vänta drygt 2 månader till och det känns som en evighet just nu. kram och lycka till
 

Tack snälla Längtan!

Skrivet av  Biörna +3?
Försökte en liten kur igår (se högre upp). Idag ska jag till bm kl.12. Får väl fortsätta ansträngningarna lite lagom efteråt om det verkar behövas. Hoppas allt är bra med dig?? Tänker på dig med ska du veta och håller tummarna! Kramar!
 

Med allt som du gjort

Skrivet av  Längtan
så borde det sätta igång en förlossning omgående :)
Hoppas lillebror snart tittar ut. kram och lycka till
 

Artiklar från Familjeliv