Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Time och Längtan!

Skrivet av Biörna +3
Gav mig ut på museibesök och lite stadsvandring med mannen igår och faktiskt så började jag få lite smärtsamma värkar på kvällen. Ett tag kom de var 8:e minut och vi blev så begeistrade så vi packade det sista i BB-väskan, men självklart lugnade det ned sig sen och vi gick och la oss. Sen vaknade jag faktiskt tidigt i morse av lite lätt smärtsamma värkar igen och sen jag vaknade andra gången vid 7.30 har det fortsatt att mola och känns då och då som värkar. Kan det betyda att något är på gång? Har bara haft smärtsamma värkar max en halvtimme åt gången tidigare, så det här är iaf nytt. *Hoppas, hoppas!*
Svar på tråden: Time och Längtan!

Håller tummarna

Skrivet av  Time bf 17/6
Hur går det, mer värkar? Jag hoppas på det iaf =)
Du ser, det är kanske bra att vara ute och röra på sig.
Idag har jag haft mensvärk igen och vid 17-tiden började en massa oregelbundna sammandragningar komma. I två timmar kom de med 10-15 minuters mellanrum och en del var ganska kraftiga, men gjorde inte ont.
Så jag tog med mina killar ut på promenad och från att ha haft jätteont att gå så gick det faktiskt ganska bra (fast jag kände av sammandragningarna då med).
Nu verkar de ha avtagit lite och kommer bara ibland, men man vet ju aldrig. Man kan väl få drömma lite om att det snart kommer igång även om jag har 1 vecka kvar.
Det är ju även så att allt mellan v.38 och 42 är normalt att föda och sonen kom ju en vecka innan bf.
Så jag drömmer vidare.....

Må gott nu så håller jag tummarna för er!
 

Biörna

Skrivet av  Längtan
Det verkar vara en lite velig liten en som inte riktigt bestämt sig för att komma ut eller inte. Lite som vädret :)
Jag hoppas verkligen att du inte är +6 idag utan ligger på BB och snusar bebbe om du inte hunnit hem redan :) kniper mina tummar hårt. kram
 

Har det hänt något

Skrivet av  Jennivf
sedan ditt inlägg? Dagens datum är ju den 14:e och mycket kan ju hända på fyra dagar... ;)

Håller tummarna för dig.

Kram
 

Nä, här är segt

Skrivet av  Time bf 17/6 (-3)
Jag har haft dessa förvärkar (var tvungen att fråga min bm idag vad jag skulle kalla det här för *s*) sen i torsdags och vissa dagar är de intensivare och tätare än andra.
Jag har faktiskt gett upp hoppet om att detta skulle vara starten och ställt in mig på att det antagligen dröjer länge till.
Jag var ju nämligen halvvägs på väg till BB i fredagskväll *ler* och trodde att det verkligen satt igång, men tji fick jag.
Så nu sitter jag här och väntar vidare.

Sonen ropar dagligen till bebisen i magen att "Nu måste du komma ut, fattar du det?!" och ser lika besviken ut varje morgon när han ser att jag fortfarande är hemma med magen kvar =)

Idag fick jag dessutom höra av en dagismamma som trodde jag hade länge kvar att min mage var så hög att det nog skulle dröja. Hon gissade på att jag hade flera veckor kvar....
Precis vad man längtar efter att höra nu!

Idag ringde min Bm och vi bokade en tid för UL på fredagmorgon.
Sen när vi ändå höll på frågade hon om jag ville komma till henne också och eftersom jag inte har så mycket annat för mig kan det var kul att gå dit för att kolla om jag öppnat mig något och om lillebror fixerat sig.

Nu ska vi ut på promenad i solskenet!
Ha det bäst! Kram!
 

Spännande Björna!

Skrivet av  Time bf 17/6 (-3)
Nu borde ni väl ändå ha er lille kille hos er?!
Har inte hört något på ett par dagar och jag är så nyfiken. Tänker på dig varje dag nu!

Hoppas på att höra från dig snart med glada nyheter!
Kram kram

 

Artiklar från Familjeliv