Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej allihopa!

Skrivet av Thereses mamma m Mattias 5/7
Hinner inte vara här alls längre då all tid går åt till att amma. Brösten sprängvärker och jag har fått skaffa amningsnapp eftersom jag är helt trasig :O(

Annars är allt bra! Nattsömnen är det ju si och så med men det ska väl ordna till sig det med längre fram.

Pricken heter numera Mattias! Vi hade tänkt oss Daniel men Therese gav sig inte utan kallade envist sin lillebror för Mattias så vi har gett med oss.

Vill tacka för alla grattis och hoppas att jag framöver ska hinna in lite oftare här.

Time, dina barn är bara för fina! Såg dom i NT igår. Vi kanske ska sätta in bild vi får se.

Kramiz!
/Mia
Svar på tråden: Hej allihopa!

Hej gumman!

Skrivet av  Lillan med Carl 6/7-03
Klart att du blev tvungen att ge efter för Therese! Det är så härligt att se dig med ytterligare ett namn i nicket - blir ju LITE konstigt att kalla dig för Thereses mamma, nu när du är Thereses och Mattias mamma ;-) Ett jättestort grattis från mig igen - jag ser fram emot att se bilder på något sätt på det lilla livet.
 

Jag måste nog byta nick :O)

Skrivet av  Thereses mamma m Mattias 5/7
Får nog kalla mig för "Mia m Tess & Mattias" eller något sådant. Känns konstigt att byta bort "Thereses mamma" eftersom jag haft det så länge men nu är jag ju mamma till Mattias också så jag kan bara inte ha kvar det gamla. Ska klura på det.

Jag tycker det är så himla kul att se alla gamlingars nick med bebisnamn efter :O) Tänk ändå vad många vi är ur det gamla sabg-gänget som nu fått barn. Väntar nu med spänning på S-J och B-boom, det är verkligen deras tur nu.

Nähä, nu vaknar en liten mysgubbe här. Antar att det är mat på G..igen..*suckar*

Förresten, grattis i efterskott till Carl!! Tänk att han redan är 1 år!

MÅnga kramar!
/Mia
 

Härligt gäng!

Skrivet av  Lillan med Carl 6/7-03
Tänk vad tårar vi har gråtit tillsammans - och nu sitter vi här med våra prinsar. Håller med dig om att det VERKLIGEN är dags för S-J och B-boom att få bli mammor och byta nick! Håller tummarna för att det är löst i höst!!!

Tack för grattiset till min lille ettåring, förresten!
 

Gullunge!!

Skrivet av  S-J
Ja DU alltså :0) Tack för att du tänker på mig.

Kan det bli mer neutralt än "Thereses och Mattias mamma"? ;)

GRATTIS igen!
 

Hej Mia!

Skrivet av  B-boom
Vad gullig du är som tänker på mig och S-J. *kramar om*
Om 2 veckor ska vi till Time och då ska jag passa på och kleta in Tobias bebisbaciller på alla mina ägodelar. Då kan det ju inte misslyckas med IVFen! Eller hur? =)

Mattias var ju fint namn. Min sambo heter så. =)
Kramis
 

ville bara säga grattis!

Skrivet av  Py
Hoppas du minns mig! Py kallas jag - har hängt på fn några år..... Har följt dig o dina försök o är så glad för er lilla skrutt!! Vi har nu lilla Viggo som är 19 månader via ivf/icsi o Dante förstås som nu blir 7.
Stort grattis till dig!!!!!
 

Men, hej Py.......

Skrivet av  Tette m Matilda-02(ivf) & Emma-97
Det var länge sedan jag "såg" dig. Hur er det med dig och familjen? Visst går tiden fort med våra små, tänk att de stora ska börja i ettan nu till hösten. Matilda är en vilding, hon vet precis hur hon ska göra för att få det hon vill.
Själv så har vi försökt att få ett tredje underverk, men det går lite trögt med det, efter två MF och ett avbrutet försök så känns det så jobbigt, men skammen den som ger sig, ska göra ett försök till nu efter sommaruppehållet.
Ni får ha det så bra!
 

ÅÅHHHHH HEJ TJEJER!!

Skrivet av  Py
Hej på er!!!!Här är allt bara bra! Viggo är 19 månader o så go så man bara vill äta upp honom!!! Lugn som storebror, gosig o glad för det mesta!! Börjar med dagmamma i mitten av aug - känns kul att börja jobba!!! O skolan för våra stora!!!!! Hlet otroligt!! Vill nog inte ha en liten just nu - vill jobba lite o maken måste få ett fast jobb först:-) o vi orkar inte med mer ivf.... o vill få barn innan 40 - är 37 nu.... så om nått år har vi väl en kvart på oss eller så?!?!!? Nåja - större under har ju skett!!
Maila om ni känner för det - [email protected]
Stora kramar från Py
 

Klart jag minns!

Skrivet av  Thereses mamma m Mattias 5/7
Du, jag och Tette höll ju på samtidigt -01 :O) Skulle vilja skriva mer men nu är en hungrig bebis på G så jag måste ta hand om honom.

Många kramar!!

/Mia
 

Hej Py...

Skrivet av  Majoslava
hur är det?
 

Men gumman - jag ser att du har att göra!!!

Skrivet av  Py
Här är allt bara bra!!!! O du har att göra!!!! Liksom bita ihop i några år..... det är väl bara barn barn barn!!!!! Men va häftigt med era små! Tristan har varit ett av våra favvo namn sen innan dante kom för 7 år sen! Börjar med dagmamma i aug - ska bli kul att börja jobba! Han du jobba nått emellan!? Jobb känns väl rätt avlägset nu!! Kan inte släppa att inte få flera barn - men just nu är vi ganska lugna!!! Skulle vilja få upp ekonomin lite - unna sig lite!!! Men njuter o pussar gör jag - mina vänner tycker nog att jag är rätt hönsig.... men man har ju varit med om en hel del - kanske det är därför! All lycka till dig o din stora fam - känner du för att skriva en rad - om än bara sporadiskt så finns min mail ad i inlägget ovan!
Kram Py
 

Jo...

Skrivet av  Majoslava
det känns helt OK, men det blir lite stressigt ibland.
Jag undrade häromdagen om du levde, men allting verkar vara OK med er :-)
 

Hej Py!

Skrivet av  Nilla
Vad kul att se ett inlägg från dig. Vi "snackade" en del för ett par år sedan, när vi båda höll på med IVF. Vet inte om du minns mig. Det var jag som hade en dotter som heter Agnes. Hon är nu 5 år. Efter 4 syskonförsök med IVF bestämde vi i somras att det fick vara bra,kroppen och psyket orkade inte. Vi bestämde för att gå en annan väg och sitter nu här och väntar på ett barn från Kina!! Har just skickat in våra papper till landet så kanske vi får barnbesked i början på nästa år...
Må så gott!
 

Tack!

Skrivet av  Time m. Tim -98 och Tobias 22/6
Tim är så stolt över sin lillebror! Och att få vara i tidningen gjorde honom flera centimeter längre =)
Jag ska hålla utkik i fall att ni bestämmer er för att vara med i tidningen.

Fint namn Pricken fått!
Jag ville också ha Mattias, men det ville inte min kära make. Men Tobias är lite lika så nu är alla nöjda *ler*.
Hoppas du får ordning på amningen snart. Jag hade skitont i början, men slapp sår iaf.
Nu flyter allt på bra här, fast ibland blir Tobias lite arg när mjölken rinner till och han inte hinner med att svälja.
Och rinner till gör det allt som oftast...

Må så gott! Kram!!!
 

Vet du vad..

Skrivet av  Thereses mamma m Mattias 5/7
jag ville ha Tobias men det ville inte de andra så jag var är nöjd nu med Mattias för som du säger är namnen rätt lika.

Amningen ja..vi har lånat en bröstpump av BVC eftersom jag inte orkar sitta uppe dygnet runt och bara amma. Natten som var höll vi på konstant från midnatt fram till 4 på morgonen och sedan började vi om vid 8-tiden. Jag vet att det beror på att mjölkmängden inte anpassat sig riktigt och att Mattias äter ofta för att ta igen förlorad vikt men det är skitjobbigt ändå att inte få sova. Therese sov hela nätter i princip direkt så detta är jag inte van vid. Men, men allt ordnar sig till slut :O)

Kramiz!
/Mia
 

Kul!

Skrivet av  Time m. Tim -98 och Tobias 22/6
Roligt det här med våra pojkars namn =)
En dag på Flygis tittade en tant ner i vagnen och frågade vad han hette.
Hon tyckte att det var så fint med ett riktigt namn. Antar att hon tycker att det finns så många nya moderna namn.

Oops, nu piper det i vagnen! Återkommer senare....
Ha det bra! Kram!
 

Skrivet av  Time m. Tim -98 och Tobias 22/6
Tobias var så hungrig, men efter lite mat så somnade han snabbt om igen =)

Går det bättre med amningen nu?
Här har det stabiliserat sig och jag har rätt mycket mjölk. Oftast orkar Tobias bara äta på en sida åt gången och ibland tar han en liten skvätt från den andra.
Vi har börjat med Minifom då han sväljer så mycket luft och är lite "svårrapad" så nu han han det lite bättre med magen.
Det är stor skillnad här också från Tobias och när Tim var liten. Roligt att de är så olika, men ibland kan man hitta vissa likheter.

Nehej, om man skulle passa på att vila lite själv också nu när det är så lugnt här.
Må så gott! Kram!
 

Nej..

Skrivet av  Thereses & Mattias mamma
amningen fungerar inte riktigt. Med Tess fungerade det inte heller, trots fullamning så gick hon upp för dåligt i vikt så jag fick tidigt börja stödmata med tillägg. Häromdagen satt jag i 4 (!) timmar och ammade Mattias men han var ialla fall inte nöjd så då gav vi honom lite tillägg och då först blev han lugn och somnade..

Jag gör så nu att jag ammar honom först från bägge brösten och vill han sedan ha mer (vilket han alltid vill) så får han tillägg. Jag mår rent ut sagt skit av att behöva ge honom flaskan men å andra sidan ska man vara tacksam att det finns annat att ge. Jag kan bara inte sitta timme ut och timme in med en bebis som inte blir mätt och nöjd. Sedan vi började stödmata med flaska sover han dessutom hela nätter och bara det är guld värt..

Kramiz!
/Mia

 

Thereses & Mattias mamma

Skrivet av  Time m. Tim -98 och Tobias 22/6
Trist att det trasslar med amningen, men som du säger är det skönt att det finns tillägg att ge.
Och inget ont som inte har något gott med sig kan man ju då säga om Mattias nu sover hela nätterna ;)
 

Vill också säga

Skrivet av  Jenny & Molly 5/6
grattis till dig. En liten Mattias. Så gulligt... ;)

Kram.
 

Artiklar från Familjeliv