Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Björna!

Skrivet av Time m. Tim -98 och Tobias 22/6
Grattis till lilla Johannes som blir 1 månad idag!
Tobias blir 3 veckor i natt och jag kan inte fatta så tiden går fort! Vissa dagar hinner jag knappt någonting och rätt var det är så är det läggdags.

Hur är det med er, går allt bra?
Här funkar det rätt bra med amningen, men ibland blir Tobias så arg när mjölken rinner till och han inte hinner med. Då sväljer han en massa luft och vi måste rapa på en gång annars kräks han till slut.
Han har börjat kinka lite på kvällarna nu den senaste veckan. Då vill han bara bli buren och man får absolut inte sätta sig ner någonstans.
Vi har fått en bärsjal av mamma och det är underbart att använda den när han vill bli buren, det avlastar rygg och axlar en hel del.
Lite krångligt är det dock att knyta på den om man är ensam, men man lär sig väl.
Må så gott! Kram!
Svar på tråden: Björna!

Inte Biörna men

Skrivet av  Maarija med Tove89 o Simon03
det är mysigt att läsa om era pyttar! Simon börjar ju bli så stor:-) Visst är bärsjal en underbar uppfinning, använder min till Simon fortfarande. Fast jag skulle nog behöva en vävd nu när han börjar blir tyngre. Den jag har är en i mjukt stretchigt tyg och det töjer sig så det är svårt att få den att sitta tillräckligt "tajt". Man får in snitsen att knyta ganska fort. å Tobias är såå fint. Var ett av mina önskemål, men mannen har två kompisar som heter så så han ville inte ha det till sonen och Tove kände också två Tobias så jag fick ge mig...Nå Simon Elvis är ju han nu och det passar på han:-)
 

Hej på dig =)

Skrivet av  Time m. Tim -98 och Tobias 22/6
Jag har inte fått in snitsen riktigt på bärsjalen och det är lite knöligt när man är själv, men med lite träning så kanske det blir bättre.
Sen finns det ju olika knytningar också och jag vet inte vilken som är bäst när de är så här små.
Men skönt är det i alla fall.

Det här med namn är roligt!
Om vi fått en tjej så skulle hon heta Tove, men nu visste vi redan från v.17 att vi väntade en son till.
Om vi nu får en tredje hoppas maken på en tjej och då blir det nog en liten Tove. Det är vi alla överens om.
Ha en bra dag!
 

Hej Time!

Skrivet av  Biörna med Johannes 12/6
Tack för gratulationen!! Vad fort det ändå går. Johannes var ju lång från början och har hunnit växa en hel del så man nästan glömmer bort att han faktiskt bara varit utanför magen i en månad drygt nu. Han började också småkinka lite en del kvällar för en eller ett par veckor sedan. Vi har funderat på om det är vi som varit för aktiva de dagarna. Försöker pröva oss fram med hur mycket han orkar med. Hur gör ni med det?

Vi köpte en bärsjal, men jag har inte hunnit pröva den mer än en gång ännu. Det blev inte bra så jag "kom av mig". Tyckte det var lite svårt att knyta (har köpt den variant som heter "Bära barn" och finns på Designtorget. Ska testa igen för J vill också helst vara nära hela tiden. På dagarna sover han bäst i vagnen på balkongen, ute på promenad eller i min eller mannens famn. Är han vaken vill han mest vara i famnen, så det behövs en sjal om man ska kunna göra något. Nätterna sover han för det mesta riktigt bra. vaknar för att äta åtm. ett par ggr, men somnar för det mesta om utan problem. Hurdana kvällsrutiner har ni? Här har det bara blivit så att jag går och lägger mig med J oftast mellan halvtio-halvelva. Bäst är om han vaknar för att äta vid midnatt. då vaknar han inte nästa gång förrän vide tre-fyra och sedan vid sex-sju. Men det ruckas ju lite hit och dit fortfarande.

Amningen verkar funka bra så här långt. Inga onda bröstvårtor trots idogt sugande visa dagar. jag oroar mig ibland för att han inte ska få tillräckligt, men för det mesta verkar han rätt nöjd med livet fortfarande och då borde det väl vara ok. Vilket skönt väder det varit idag. Äntligen verkar det bli lite mer sommar. Längtar efter att få sitta utomhus i skuggan på en filt. Sköt om er!
 

Hej igen!

Skrivet av  Time m. Tim -98 och Tobias 22/6
Sitter här och småler när jag läser ditt inlägg.
Det är nämligen som om jag skrivit det själv, allt stämmer så himla bra in. Och då menar jag allt!
Tobias sover som Johannes på dagarna (gärna ute i vagnen och då upp till över 3 timmar) och vi brukar gå isäng vid 22-23 beroende hur kvällen sett ut.
Sen äter han vid 3-4 på natten och vaknar igen runt 7-8.
Vid 18-tiden brukar han börja kinka och då brukar jag ge honom massage på skötbordet och det gillar han. Sen är det bärsjalen som gäller och oftast somnar han i den.

Vi hade också fint väder igår, synd bara att det höll i sig en ynka dag. De säger att helgen ska bli fin, men det får vi nog se då. Hoppas kan man alltid =)
Ha´t bra! Kram!
 

Artiklar från Familjeliv