Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Angående att skaffa syskon....

Skrivet av Jenny & Molly 5/6
Ja då har man varit mamma sååå länge så man börjar fundera på syskon... ;)

Allvarligt, så funderar vi lite på NÄR man får börja att förbereda inför att få insatt nästa ägg. Molly tog låååååång tid att få till, så vi funderar på att köra igång med nästa så fort som vi får.
För med facit i handen så kommer det inte att bli någon ny gravid med en gång, om det blir någon alls.
Men jag har 12 ägg i frysen, och något av dem borde klara upptining och insättning. Sedan om det fastnar är ju en helt annan femma.

Vet någon vad som gäller? Kan man påbörja när man ammar? Om inte, hur långt efter amning?

Kram alla goa!
Svar på tråden: Angående att skaffa syskon....

Hej!

Skrivet av  Mascot
Jag frågade om det på kliniken och de sa då att man måste ha ägglossning. Oftast har man inte det under tiden man ammar. Oftast alltså, för det finns tydligen de som har det ändå. Och sen finns det de som inte alls ägglossar varje månad...

Man ska då köpa äl-test så man har koll på när man lossar. Hör med kliniken du. :))

Kram!!
 

Jag hör ju självklart

Skrivet av  Jenny & Molly 5/6
till dem som inte ägglossar... ;)
Eller jag har alla symptom på ägglossning, fast släpper inte äggen.
Och jag har ju nästan slutat ge henne min mjölk. Jag får inte ut mer än 1/3 portion per pumpning ocoh det sinar på drastiskt, så snart är jag väl "amningsfri".
Fast jag har ju redan haft mens....

Du har nog rätt i att jag får höra med kliniken. Fast de har ju sommarstängt för tillfället och öppnar inte förrän i augusti. De fulingarna. Stänga när jag har frågor... ;)

Tack för ditt svar och stor kram tillbaka.
 

Till mig...

Skrivet av  myself
sade de (=kliniken) bestämt att jag skulle sluta amma före IVF:en. (Vi hade också frysägg att hämta.)

Till mig sade man att det går att amma och bli gravid, men man minskar chanserna...och det vill man ju inte!
Lite sorgligt att sluta amma,men det fick vi ta.

Återföringen blev i vårt fall ett par månader efter avslutad amning.

Behandlingen lyckades och "tvåan" ammade jag så läääänge jag ville. :-)

Lycka till!

 

Det låter ju

Skrivet av  Jenny & Molly 5/6
väldigt positivt att få börja försöka så snart. Man är ju ganska härdad vid det här laget och tror ju inte på att något skulle gå rätt med en gång och därför känns det ju så skönt att få börja ganska omgående.

Så härligt att ert tog så fort... ;)
 

Artiklar från Familjeliv