Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej på er!!

Skrivet av Py
Är det åldern (jag fyller snart 37!!:-) eller är det p g a år av kämpande?!? SÄkert lite av båda.... Vår lilla Viggo är nu 19 månader o bara underbar helt enkelt... Vår mirakelkille som kom till på det femte ivf/icsi försöket (har ni läst boken Längtans barn?! har skrivit lite där - Märit heter jag...). Han o jag är ensamma i 4 dar - maken o den stora killen på landet - vi kommer lite senare. O jag bara njuter!!! Idag har vi promenerat, lärt oss att vattna blommor, smakat på blåbär.... att bara vara med när denna lilla killa upptäcker allt nytt! Sen var han jättearg när han skulle sova - grät o grälade i sin säng länge - jag satt brevid o kände mig maktlös - kan ju inte lära honom hur man somnar.... Ville bara säga att jag känner mig så enormt rik - han är verkligen en gåva!
Kram till er alla goa föräldrar som fått kämpa så!
Py
Svar på tråden: Hej på er!!

Som jag längtar..

Skrivet av  Thereses & Mattias mamma
tänk den dagen när jag och Mattias är ute och går *drömmer* Mysigt med nyfödd men roligare med en som är lite större och som man kan hitta på skojiga saker tillsammans med.

Visst är man tacksam över att ha fått barn med hjälp av Ivf. Hade inte den möjligheten funnits så hade man ju inte haft sitt knyte här nu. Kan ligga i sängen hur länge som helst med Mattias brevid mig och bara titta på honom, vilket mirakel :O) Om det fanns en mening med mitt missfall så var det att jag skulle få den här fina lilla killen.

Det är så kul att "se" dig Py, hoppas du tittar in oftare framöver :O)

Många kramar!

/Mia
 

Men jag älskar ju

Skrivet av  Py
grodstadiet!!!! Blir ju alldeles sjuk av när de är precis så små som din Mattias!! Andras 2 åringar har jag inte mycket till övers för - fast med sin egen är det ju något helt annat!
Kram Py
 

Visst är de goa men

Skrivet av  Thereses & Mattias mamma
jag vill kunna leka med Mattias och det fungerar inte nu när han bara äter och sover. Men självklart, det är hur gosigt som helst när de är så här små det håller jag med dig om :O)
 

Visst är de underbart härliga.....

Skrivet av  Tette m Matilda-02(ivf) & Emma-97
i denna åldern, så otroligt nyfikna på livet. Att titta på när de undersöker saker, eller upptäcker något. Njuter också i fulla drag av Matilda, älskar att vara själv med henne, har även jag mognat i rollen av att vara mamma, kan njuta på ett helt annat sätt än när Emma var så här liten. Därför vill jag få uppleva det en gång till. Ska fylla 35 år i höst, så det känns som att det får bli nu.
Visst har de ett jäkla humör de små, Matilda kan också bli så där arg, ibland skrattar man bara, för hon ser så söta ut när putmunnen kommer fram och hon springer fram till en vägg och ställer sig, med ansiktet mot väggen.
Ha det så bra Py, det är så härligt att du har börjat att skriva här igen!
Tette
 

Hugha -

Skrivet av  Py
ja det är ju lätt att saker o ting går emot när man är 19 mån!!!! Viggo är jättejättesöt när han skriker! Känner igen mig så i det där med mognaden! Man tar liksom saker o ting som de kommer mer! Va glad jag blir att ni blir glada av att se mig tjejer!!!
Kram Py
 

Ja

Skrivet av  Längtan
det är så roligt med en kille som utforskar och ständigt förvånar en med tankarna som formuleras. men så har vi de jobbiga sidorna också med trotsen :) som tur är har vi varit relativt förskonade och trotsen brukar bara sitta i en kort stund. tiden går fort och jag tycker lillkillen är så stor nu och att kalla honom liten går absolut inte jag är stor får man då höra. kul att se gamla nick komma tillbaka och skriva igen
 

Artiklar från Familjeliv