Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fundering kring kön??

Skrivet av Molly
Jag är i v 24 en IVF graviditet och funderar mycket på om bebisen i magen är en flicka eller pojke. Det spelar ingen roll men nyfiken är man.

Så till min fundering föds det flest flickor eller pojkar efter en IVF? Är det någon som har koll på detta eller någonstans där man kan kolla.

Hoppas ingen tar illa upp över min fundering.
Svar på tråden: Fundering kring kön??

Beror på behandling

Skrivet av  Sofia*
Jag har läst statistik om detta någonstans, någon gång (troligen ganska länge sedan). Låter man spermierna simma otvättade blir det något fler pojkar. Men flickspermierna tål tvätten bättre, tror jag det var. Icsi är det jämt även om man där låter spermierna "provsimma" lite. I artikeln diskuterades det också om att vissa män har fler spermier av den ena eller andra sorten och att det uppebarligen finns kvinnor som bara "accepterar" ägg av den ena eller andra sorten. Spännande funderingar, men även om chansen är större eller mindre för det ena eller andra så spelar det ju ingen roll. För man vet ju inte ändå, om man inte kollar! Det har jag gjort, förlossningen var överaskning nog den dagen så mycket som möjligt ville jag veta i förväg.
Kolla de privata klinikernsa hemsidor, där kanske det finns statistik.
 

är det

Skrivet av  andromeda
någon som har fler än tre icsi barn???
 

fel tråd!

Skrivet av  andromeda
.
 

Artiklar från Familjeliv