Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Signe har kommit!

Skrivet av MayK med Signe (f.d bf8/10)
Vår underbara Signe föddes 23/10 kl. 01.07 i v 42+0, vägde 4570g och mätte 55 cm! Efter 22 timmar på förlossningen slutade det hela i akutsnitt. Själva förlossningen är inget jag tycker var jättejobbigt, faktiskt, men Signe hade bajsat i fostervattnet och fått mekonium i lungorna. De tog henne till intensivvårdsavdelingen på neo direkt där hon låg med c-pap (eller hur det nu stavas) i två dagar. Vi har matat med sond och försökt att få igång amningen, men med en mamma som har varit ledsen (babyblues?) så har inte mjölken runnit till särskillt bra... Vi kämpar på med ersättning samt att jag pumpar de få ynka dropparna mina bröst producerar. Bröstvårtorna är ju inget att ropa hurra för heller, så jag får använda amningsnapp. Jag vill ju så gärna amma, så jag hoppas att det kommer igång nu när vi har kommit hem. Vi är inte utskrivna än, men vi skall in til Neo i morgon för kontollvägning.

Man är ju totalt kär i detta lilla knytet! Det är svårt att landa, men nu skall vi passa på att njuta!
Svar på tråden: Signe har kommit!

Grattis!!

Skrivet av  Försöker igen
Vårt barn sondmatades också i början och jag hade dåligt fungerande amning. Hade små fjuttbröstvårtor dessutom som det var svårt att få grepp om tydligen.. men efter någon månad lyckades vi faktiskt få igång en fungerande helamning så ge inte upp!

Stort Grattis!!
 

Åååååååååååhhhhhhhh!!!!

Skrivet av  Jenny & Molly
G*R*A*T*T*I*S!

En liten Signe... Så underbart roligt. Grattis, grattis, grattis.... ;)

Visst är det härligt att bli störtkär?!?!?!?!

Så skönt att allt är väl efter en tuff början. Och du, jag ville också så jättegärna amma, men det sket sig för mig totalt. Skulle samma hända dig, så se inte det som något negativt. Se det istället som en vinst för både dig och din man.

Många, många, många grattiskramar.
 

Grattis vännen!

Skrivet av  Smulan
Som jag letat efter inlägg från dig! Har faktiskt varit riktigt orolig för dig!

Nu vart jag så himla glad då jag äntligen fick se ett inlägg från dog och att allt gått bra med er!

Jätte grattis till den lilla tjejen! Försök att njut av tiden, den går så himla fort!
Förstår vad du menar med att det är lite upp och ner med humöret.. Men hoppas det ger med sig snart och att amningne kommer igång som du så gärna önskar!

Jätte kram till er!
 

Grattis!!!!

Skrivet av  Thereses & Mattias mamma
Som jag har väntat på att få höra ifrån dig! Härligt att allt slutade lyckligt trots akutsnittet!

Jag har inte heller ammat särskilt mycket/länge. Jag började att amma och trots en del bekymmer så fungerade det hur bra som helst tills dess att Mattias drygt tre veckor blev tokförkyld. Kämpade på men det gick bara inte att amma. Fick för mig att jag skulle börja pumpa istället men efter att ha testat tre bröstpumpar och det hela bara slutade med mjölkstockning och feber så gav jag upp. Har gett ersättning sedan han var 1,5 mån och nu när jag kommit över den värsta sorgen över att ha mist amningen så tycker jag det är störtskönt. Peter kan ta över matningen så jag får extra tid med Tess :O)

Ha det så himla mysigt nu och gosa bebis så mycket du orkar!

Många kramar!
/Mia
 

Grattis!

Skrivet av  Anso
Som jag har letat efter inlägg från dig.

Jobbigt att ni fått en så tuff start men hoppas ni kan komma till rätta när ni väl är hemma.

Passa på att njut av varandra så här i början. Den tiden kommer aldrig tillbaka.
Och bli inte allt för fixerad vid amningen.

Kramar

 

Grattis!

Skrivet av  Biörna med Johannes
Hoppas du och Signe mår bättre nu! Pussa den gosiga bebismagen och håll henne mycket naken om det går. Det är kanske bra för babybluessymptomen.
 

Åhhh Grattis!!!!

Skrivet av  Maddis bf 25/5-05
En liten Signe! Vad underbart!
Jag har väntat så på att få höra hur det gått för er.
Vad skönt att ni mår bra.

Stor kram från mig!

 

Grattis!

Skrivet av  Längtan nu tvåbarnsmamma
oj vad vi har väntat med spänning på att få höra hur det gått och äntligen så om hon :)
Det var en baddare som låg och lurade i magen :)
Skönt att det gick bra till slut trots akutsnittet och att ni inte behövde stanna allt för länge på neo utan fått permis. Angående amningen så kan det vara tufft i början. Jag kämpade själv med några få ynka droppar i 5,5 dagar och kände mig så värdelös jämfört med de mammaorna som satt och ammade och pumpade så det flödade och det enda som flödade hos mig var tårarna. Men när det gått den halva dagen på dag 5 så släppte det och nu fungerar amniningen bra och det är ju inte konstigt att det inte ville starta så snart för dig efter all tumult. Ochv et du vad de ynka dropparna är det viktigaste för Signe och de är koncentrerade med massor av nyttigheter och är guld värda. Och blir det flaska framöver så gör det inget du är en toppen mamma ändå. kram och lycka till med Signe
 

Grattis!

Skrivet av  Majoslava
och lycka till!
 

Tack för alla grattis och snälla ord!

Skrivet av  MayK med Signe
Nu är vi äntligen hemma själva (mina föräldrar har varit här en vecka, något som är jättetrevligt, men ändå skönt att de åkte hem i dag...) Och nu känns det verkligen som att vårat liv som föräldrar har börjat. Distriktssköterskan skall komma hem till oss i morgon, så får vi se vad hon säger om amningen osv. Jag tänker kämpa så länge det finns några droppar och så länge jag känner att jag kan orka utan att bryta i hop...

Signe är verkligen en så underbart söt liten bebis som man bara kan önska sig! Ingenting blev som jag hade tänkt och hoppats när det gäller förlossning och BB-tiden, men resultatet i form av Signe övergår alla förhoppningar man någonsin kan ha!

Kram till er alla!
 

Grattis!

Skrivet av  Allis
Och vilken stor bebis!
 

Artiklar från Familjeliv