Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Provrörs befruktning vart vänder man sig ?

Skrivet av lillamy
Kan man ta det privat?
Några krav?
Kostnad?
Tid till läkaren?
Någon bra klinik?
Några råd?

Jag 30 min sambo 35 vi älskar barn är förlovade skall gifta oss i sommar,Jag råkade ut för olycka blev steriliserad 01 ,pga mina äggstockar blev Klämda har klipps i äggstockarna höra att man kan reparera dom ,
läkarna säger att det nu inte är något fel på mina äggstockar och rek att vi kan få barn via provrör...

Att det inte var kört...
tacksam för svar
kram en som vill bli mamma.

Några råd primiärvården har 3 års väntetid klockan tickar vi vill ha ett barn.
Svar på tråden: Provrörs befruktning vart vänder man sig ?

Lite svar...

Skrivet av  E-M
Kan man ta det privat?
Visst kan man det. Kontakta en fertilitetsklinik där du bor, eller sök info på nätet.
Några krav?
Hmm...hur menar du då? Jag tror att man måste ha genomgått en barnlöshetsutredning, fast om du har en dokumenterad skada så behöver väl du antagligen inte göra det.
Kostnad?
Det beror lite på vad man behöver göra...men runt 20-25.000 (privat) plus medicinkostnader. Ofta har klinikerna paketpriser också, man vetalar för ex.vis tre behandlingar. Om man gör det i landstingets regi så är det oftast kostnadsfritt.
Tid till läkaren?
Tyvärr förstår jag inte frågan...
Någon bra klinik?
Carl von Linné kliniken i Uppsala tycker jag har varit jättebra men det finns säkert flera. Var bor du?
Några råd?
Ta kontakt med kvinnokliniken eller gynkliniken och prata med dem. De vet säkert allt om hur du ska gå tillväga.
 

Jag har en bekant

Skrivet av  Jenny m Molly
som gick via Carlanderska i Göteborg. Om du går in på deras hemsida, www.fertilitetscentrum.se, så finns den mesta informationen om hur det går till där och vad det kostar på hemsidan.

Annars var min bekant mycket nöjd med bemötandet och behandlingen av personalen.

Privat tror jag inte att det finns några särskilda krav, annat än förmodligen maxålder på en kvinna.

Jag har för mig att de har två månaders väntetid ungefär till det första och uppstartande samtalet.

Jag hoppas att det kommer att gå bra för er, vart ni än hamnar i slutändan. Jag rekommenderar varmt snacket IVF under Känsliga snack här på AFF. Där finns alla som väntar på eller håller på med provrör, och där kan du få svar på det mesta när du väl är igång.
 

Mitt tips!

Skrivet av  sarawn bf 22/5-05
Mitt råd är att vända sig till en privat gynekolog med fertilitetsproblem som specialitet och som samarbetar med en fertilitetsklinik. Min erfarenhet är att det går lite snabbare om man går den vägen och har en remiss därifrån. Ett annat alternativ är att vända sig direkt till aktuell klinik, beror lite på vart du bor vad som lämpar sig bäst för er.
Vi har gått på IVF-kliniken i Umeå och är MYCKET nöjda med vården där.
Lycka till!!
 

Hej!

Skrivet av  Flicka made in Falun
Vi fick våra tre försök från landstinget efter 2 års väntan. Hade sedan tidigare behandling hos privat gyn läkare och fortsatte hos honom med förberedelser och efterkoll vid IVF.
Vi kom till Falun och det var toppen. En klinik med gott rykte och bra resultat.
Sök läkare privat på hemort som kan hjälpa er med starten och kontakt mot IVF klinik, och du får där god info om forsättning.
Bra hemsidor med kostnader finns för de flesta kliniker i landet.

http://www.ivffalun.se

Många lyckönskningar!!!
 

Svar till "lillamy" såklart... =) *imt*

Skrivet av  Flicka made in Falun
 

Artiklar från Familjeliv