Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Känner mig så hemsk...

Skrivet av L
Vi fick en dotter 2003 efter 6 år och 3 IVFer. Och vi är så lyckliga och glada för henne. Jag började längta efter ett syskon till henne och nu håller jag på med nedreglering för ett första syskonförsök och jag känner ibland att jag inte vill detta. Jag tror att det är nässprayen som gör en hel del. Jag kan få riktigt ångest och tänka att vi har ju ett barn och är så lyckliga, är detta verkligen rätt mot henne och tänk om det inte alls blir bra när vi har två barn, det känns som om jag inte är tillräckligt tacksam för det barn jag fått som nu vill ha ett till. Jag blir så rädd att jag inte ska kunna älska nästa barn lika mycket som vårat första osv. Ni tycker säkert att detta låter jättetokigt, men min undran är om det är någon som känner igen sig?
Svar på tråden: Känner mig så hemsk...

Känner igen

Skrivet av  E
inte just tankarna på om det inte skulle bli bra för första barnet, men på mig hade också sprayen en deppig effekt. Jag var helt nere och ville bara gråta. Men det gick ju över sen. Och det blev jättebra med 2 st. De tycker så mycket om varann!
 

Det låter tröstande och

Skrivet av  L
visst blir man otroligt deppig av sprayen. Min dotter var jättetrött igår eftersom hon inte sovit på dagis. Då höll jag på att bryta ihop för att jag var en så dålig mamma som inte är hemma och tar hand om henne jämt... Så visst påverkar behandlingen en väldigt mycket.
 

Det är en ganska ...

Skrivet av  andromeda
normal reaktion:)
 

Åh vad skönt..

Skrivet av  Maria40
en till som känner som jag!
Jag ska oxå börja med frysförsök nu och känner liksom du att någonstans är jag så tacksam och nöjd för vår lilla tjej och det kännas nästan som om hon är och ska vara den enda för oss på ngt sätt. Konstig känsla men vet inte hur jag kommer reagera om jag blir gravid.
Har även börjat tänka mkt på det här med ivf hit och dit, med risker osv. Vill jag ta en risk med allt vad det innebär. Vi har världens goaste och friskaste tjej men ibland känns det som om vi leker gud när vi skapar barn vilket ivf ändå är.
Knepiga tankar, du är inte ensam...
Maria
 

Ja

Skrivet av  L
det är så mycket med detta. Kan tänka att det finns de som inte får ett barn ens och så ska vi försöka få ett till, med alla risker (man inte vet så mycket om) som kan finnas. Känns som om man utmanar ödet lite...

Men som E skrev så blir det säkert bra sen om det faktiskt blir ett syskon, vi får väl försöka tänka så.
 

Artiklar från Familjeliv