Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ta med barn påäggåterföringen??

Skrivet av L
Vi kan få barnvakt när vi ska på äggplocket, men barnvakt två dagar samma vecka blir svårt... Är det någon som haft med barn när ni varit på antingen ÄP eller återföringen? Jag vet ju inte vad de tycker om det på kliniken, sen är det ju par där som inte har barn och de kanske tycker att det känns jobbigt. Hur har ni resonerat?
Svar på tråden: Ta med barn påäggåterföringen??

Jag tänkte klara mig själv.

Skrivet av  Jenny m Molly
Mannen får roa dottern medan jag genomgår ÄP. Har ju varit med förr och anser inte att det är så farligt... ;)
Sedan får de hämta mig, för jag vet med mig att jag är ganska lullig efteråt!

Jag minns att innan Monstret så var jag väldigt känslig för när mammor hade med sina små barn till IVF-kliniken. Men om du inte vill vara själv, och om ni inte har någon barnvakt, så ta med.. Det hade jag gjort.

Lycka till!
 

Nej, ta inte med barn

Skrivet av  anonym men är ofta inne och kollar på snacket
till ivf-kliniken om det inte är absolut tvunget. Insättningen går ju fort och du behöver ingen bedövning och kan alltså ta dig hem själv. Sedan är det förstås trevligt (och romantiskt också, trots gröna rockar och folk runtom) att ha maken med. Min man var med både på äp och insättning första gången. De andra försöken var han tillsammans med guldägget (som blev en flicka:-))) och jag var själv på kliniken.
 

vi har haft med

Skrivet av  Frida med Natanael -03 +bf 26/7
vår lille son åtskilliga gånger på kliniken. Vi kunde inte lämna honom många timmar hos barnvakt varje gång eftersom vi inte bor i samma stad som kliniken vi går på och en del saker ville vi gärna kunna vara med båda på så vi fick helt enkelt ta med honom. Oftast var det inga andra patienter där och det kändes rätt skönt - då slapp vi oroa oss för att vi kanske väckte extra mycket svåra känslor hos dem. Men samtidigt tänkte jag så att om det vore jag som stötte ihop med ett litet barn på en barnlöshetsklinik innan jag själv fått barn så förmodligen skulle känna mig rätt hoppfull över att se att det faktsikt kan bli ett litet barn tillslut. Men hur vi reagerar är ju olika. Men jag tycker ändå att du ska ta med ditt barn om det är det bästa alternativet. /Frida
 

Tycker inte

Skrivet av  sarawn bf 22/5-05
att ni ska ta med barnet på återföringen. Det kan vara skrämmande att se mamma i en sån utsatt situation.
 

jamen

Skrivet av  Frida med Natanael-03 + bf 26/7
min lille kille har ju förstås inte varit med inne i behandlingsrummet. Han har ju fått vänta med pappa ute i väntrummet! Inte skulle väl någon ta med barnet in på själva återföringen?! Så förstod inte jag det!
/Frida
 

Tack snälla ni för svaren..

Skrivet av  L
Det blir defenitivt barnvakt på ÄP och troligen också på återföringen.

Känns otroligt att det är dags redan nästa vecka (vet inte dag ännu), tiden har gått så fort. Har varit lite väl irriterad på min lilla tjej ibland, men det är så svårt när man inte rår riktigt över hur man reagerar. Hoppas vi inte behöver göra detta igen..
 

Artiklar från Familjeliv