Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Liten enkät

Skrivet av Marie med Alex4, Oliver1 & Alicia 2/4-04
Ny som jag är här inne, hoppas ni inte svarat på frågor som dessa alltför nyligen. :-)

1) Hur gammal var du när du födde ditt första barn? Andra? Tredje? O.s.v. om ni har fler.

2) Var det planerat?

3) Hur blev du/ni bemött/a av omgivningen/kompisar o.s.v?

4) Blev det som du/ni förväntat dig/er?

5) Var bor ni?

6) Har ni kompisarna kvar från "ungdomen"?

Hoppas någon vill svara. :-)
Svar på tråden: Liten enkät

Nettans svar

Skrivet av  Nettan
1) Hur gammal var du när du födde ditt första barn? Andra? Tredje? O.s.v. om ni har fler.
# Jag var 17 med första, 20 med andra, 23 med tredje o 25 när jag fick fyran.

2) Var det planerat?
# Första o fjärde var det, tvåan o trean var sk p-piller bebisar, icke planerade men mycket önskade. :-)

3) Hur blev du/ni bemött/a av omgivningen/kompisar o.s.v?
# Några har väl haft inställningen : "men lilla gumman, det där förstår inte du som är så ung" och kommentarer som "du förstör ju ditt liv, du kan aldrig gå ut o festa mer osv". Men annars har det gått bra, jag har rätt mycket skinn på näsan o biter ifrån om nån blir nedlåtande pga att jag är ung.

4) Blev det som du/ni förväntat dig/er?
# Bättre! Har aldrig en sekund ångrat att jag fick barn som ung, min äldsta tycker nu att det är rätt skoj att ha en ung morsa hon tycker det är lätt att prata med mig då det inte är så himla länge sen jag var i samma ålder. :-)

5) Var bor ni?
# I Hjo, västergötland

6) Har ni kompisarna kvar från "ungdomen"?
#Nej
 

TH svarar..

Skrivet av  Bebissugen dag 9/26-28
1) Hur gammal var du när du födde ditt första barn? Andra? Tredje? O.s.v. om ni har fler.

2) Var det planerat?

3) Hur blev du/ni bemött/a av omgivningen/kompisar o.s.v?

4) Blev det som du/ni förväntat dig/er?

5) Var bor ni?

6) Har ni kompisarna kvar från ungdomen?

 

Får man fråga vem du är???

Skrivet av  Den gammla TH
Varför du använder "mitt" nick?? Bara så ni andra vet så är det inte jag den vanliga "TH" för jag planerar inte barn!!
 

Förlåt!

Skrivet av  Bebissugen dag 9/26-28
inte meningen.. Tryckte fel på en bokstav. Det skulle stå TY inte TH, förlåt igen.


 

ser även att mina svar ej kom med. Här är mina de

Skrivet av  Bebissugen dag 9/26-28
1) Hur gammal var du när du födde ditt första barn? Andra? Tredje? O.s.v. om ni har fler.
Svar: Jag var 20 och 22år

2) Var det planerat?
Svar: Inte första men andra.

3) Hur blev du/ni bemött/a av omgivningen/kompisar o.s.v?
Svar: Bara positivt..

4) Blev det som du/ni förväntat dig/er?
Svar: Nää det blev bättre.

5) Var bor ni?
Svar: I mellersta sverige.


6) Har ni kompisarna kvar från ungdomen?
Svar: Ja ett par stycken.
 

kiah(Kathe) svarar:

Skrivet av  Kathe med gosebebisen 16/3
1) Hur gammal var du när du födde ditt första barn? Andra? Tredje? O.s.v. om ni har fler.
19 år vid första,22vid andra och kommer vara nästan 29 när tredje föds.

2) Var det planerat?
Nej, det var ett P-piller barn=)

3) Hur blev du/ni bemött/a av omgivningen/kompisar o.s.v?
Ganska okey faktiskt.

4) Blev det som du/ni förväntat dig/er?
Jobbigt men mycket roligare än vad man trodde.

5) Var bor ni?
4 mil utanför Borås i Öxabäck

6) Har ni kompisarna kvar från "ungdomen"?
Ja det har jag flera stycken faktiskt. Men det är nu de flesta skaffar barn när en annan skaffar sladdis=)

Det var från mig. Hoppas att svaren hjälpte till lite för att få en liten inblick i vem jag är.

 

Regina svarar:

Skrivet av  Regina & Eliel
1. jag var 20 22 & 30 när jag fick mina barn.
Nu är jag just 32...

2.Dom var planerade alla tre.

3.Svärmor tyckte att vi var liiite unga kanske ,men ok.
Morsan sa: Har du ställt till det nu!
Det glömmer jag aldrig!
Har dock bra kontakt och hon gillar sina barnbarn mycket!

4.Det blev väl ungefär som vi tänkt oss med föräldraskap.Man kan ju aldrig helt veta förrän man är där ju.

5.Vi bor på Åland/Mariehamn.

6.Kan väl inte direkt påstå att jag umgås med mina ungdomspolare längre.Träffar en tjej nån timme nån gång ibland.
Kan ju förståss delvis bero på att jag är uppvuxen i Sthlm och bor på Åland nu.
 

Tekklas svar

Skrivet av  tekkla
1.Jag var 17år när första kom , 18(nästan 19) när andra kom, 21 när nummer 3 kom och 26 när nummer 4 kom.

2.Nummer 1 och 2 var planerade.

3.När jag fick första å andra sa dom att jag var galen å omgen.När dom 2 sista var födda fick jag minnsan höra att jag inte behövde befolka världen själv.

4.Nja nästan jag trodde att jag skulle ha bättre kontakt med folk som jag trodde var mina vänner mm.

5.Jag bor i valbo en mil utanför gävle.

6.Ja jag har väl 4 kvar sen jag var yngre.
 

Svarar själv med:

Skrivet av  Marie med Alex4, Oliver1 & Alicia 2/4-04
1) Hur gammal var du när du födde ditt första barn? Andra? Tredje? O.s.v. om ni har fler.

** 21 1/2 med första, 24 1/2 med andra och 26 (1 månad innan jag fyllde) med tredje).

2) Var det planerat?

** Första var p-pillerbarn (Usch vad jag mår dåligt av det ordet!), men älskad till MAX!!! Tvåan och trean är planerade.

3) Hur blev du/ni bemött/a av omgivningen/kompisar o.s.v?

** De flesta lite ckockade och undrade nog hur det skulle gå. Jag hade heltidslön redan då, men han arbetslös (fast arbete i dag dock).

4) Blev det som du/ni förväntat dig/er?

** Nej bättre! Mitt liv är helt underbart nu efter mina 3 guldklimpar kommit. Nu är mitt liv komplett!

5) Var bor ni?

** I Blekinge långt ner i Sverige.

6) Har ni kompisarna kvar från "ungdomen"?

** Bara en trogen vän. Hon har inga barn än, men snart så tror jag.
 

akki svarar

Skrivet av  akki
1) Hur gammal var du när du födde ditt första barn? Andra? Tredje? O.s.v. om ni har fler.
* Barn 1: 18år, fyllde 19 när hon var några veckor, barn 2: 22år, barn 3: 25år
2) Var det planerat?
*nej
3) Hur blev du/ni bemött/a av omgivningen/kompisar o.s.v?
*Min mamma blev INTE glad,började dilla om att det finns faktiskt något som heter abort och hur ska det gå med utbildning och bla bla bla , pappa var mer sansad, övriga i min omgivning sa väl inte så mycket,en del tyckte nog att jag var knäpp, andra reagerade på ett positivt sätt.Mamma lugnade ner sig efter ett tag och har varit ett stort stöd...
4) Blev det som du/ni förväntat dig/er?
*Tja,alltså,jag hade nog inte väntat mig att det skulle bli på något annat sätt än vad det blev,men det är ju inte förrän man sitter där med pyret på magen som man verkligen fattar vad det innebär
5) Var bor ni?
*Förort i Stockholm
6) Har ni kompisarna kvar från ungdomen?
* En del. Många försvann ut i perforin(stavas det så?),men "järngänget" som funnits där sen dagis har alltid funnits kvar på ett eller annat sätt. En kompis kvar från gymnasiet...
 

fortsätter lite...

Skrivet av  akki
fråga 2: första barnet var inte planerat, men mina andra två barn är planerade
 

Monika svarar

Skrivet av  Monka
1) Hur gammal var du när du födde ditt första barn? Andra? Tredje? O.s.v. om ni har fler.
Första vid 21, andra vid 23 och tredje vid 34.

2) Var det planerat? Allihop:) Däremot blev jag gravid av klantighet innan jag fick mitt första och det var inte planerat. Fick missfall i v16 och vi hade redan ställt in oss på att bli föräldra så vi försökte ganska snabbt igen.

3) Hur blev du/ni bemött/a av omgivningen/kompisar o.s.v? Många, speciellt äldre, tyckte vi var på tok för unga. Efter missfallet sa en moster: Men nu ser ni väl till att vänta några år? Som om hon hade med det att göra...

4) Blev det som du/ni förväntat dig/er? Ja, förutom att det blev skillsmässa efter 11 år... Men småbarnsåren och en bit till var underbara. Sen hände saker som jag inte kunde förlåta eller leva med tyvärr, och det var inte otrohet.

5) Var bor ni? I mellersta sverige;) Medelpad.

6) Har ni kompisarna kvar från "ungdomen"? Nja... min kusin som var min bästa kompis finns ju kvar och vi är fortfarande nära vänner. Och kompisen från småbarnsåren finns kvar - vi har varit kompisar i 30 år! Men det är många nya också...

 

Jag svarar så klart!

Skrivet av  °::Hannanon & Nr 5: V 39::°
1) Hur gammal var du när du födde ditt första barn? Andra? Tredje? O.s.v. om ni har fler.
** 19 år med första..Bytte pappa & var 26 med 2.a, 28 med 3.e, 30 med 4.e & 32 nu med 5.e..

2) Var det planerat?
** Trot eller ej, så är ingen av barnen planerade:-)
Men välkomna!

3) Hur blev du/ni bemött/a av omgivningen/kompisar o.s.v?
** En del tyckte väl jag var allmänt knäpp. men de flesta rätt possitiva..pappan till barnet ville INTE behålla henne..

4) Blev det som du/ni förväntat dig/er?
** Nej. Men jag är glad att jag gjort som jag gjort!

5) Var bor ni?
** I Stockholm

6) Har ni kompisarna kvar från "ungdomen"?
** ja
 

UlLi svarar

Skrivet av  UlLi
1) Hur gammal var du när du födde ditt första barn? Andra? Tredje? O.s.v. om ni har fler.
sonen är född 3månader innan min 20årsdag dottern fick jag 1½ år sednare då jag var 21

2) Var det planerat?
japp båda var planerade men dottern kom lite senare än planerat vi hade givit upp försöken då vi inte tänkte oss ett barn född sent på året i november är hon född så det går inte alltid som planera ;)

3) Hur blev du/ni bemött/a av omgivningen/kompisar o.s.v?
de som reagerade mest var männsikor som inte kände mig så väl dom som kände mig viste att barnet var planerat och att jag och pappan hade ett stadigt förhållande sedan 4år.

4) Blev det som du/ni förväntat dig/er?
ja

5) Var bor ni?
västerbotten fortfarnde tillsammans med barnens pappa och vi har varit ett par i 16år alltså mer än halva mitt liv

6) Har ni kompisarna kvar från ungdomen?
nej men det hade jag nog inte haft ändå då jag hade få kompisar och de flesta försvann redan då jag träffade maken då jag var 15
 

Klart man svarar :)

Skrivet av  Tunnisen m. 2 busfrön
Senast jag var här så hette sajten fN hehe, det var nog ett tag sen ;)

Nedan är iaf mina svar :)

1) Hur gammal var du när du födde ditt första barn? Andra? Tredje? O.s.v. om ni har fler.

- Jag var 21 och 23 år när mina barn kom. Vilket dagens samhälle klassar som ungt, numera..

2) Var det planerat?

- Första barnet var inte planerat, men eftersom hon kom så kunde vi likabra "göra klart det" genom att skaffa nr.2 sen *s*

3) Hur blev du/ni bemött/a av omgivningen/kompisar o.s.v?

- Många onda blickar blev det, tyvärr. Alla (de flesta iaf) tyckte vi var för unga och vilket misstag det var.

4) Blev det som du/ni förväntat dig/er?

- Vi hade gått in för "skräckemxemplet" men det stämde inte alls *s* Det vart helt ok, hehe. Visst blev det lite omvänt på alla planer och så, men vill man så går det (oftast) *s*.

5) Var bor ni?

- I en 4:a i Sthlms söderort

6) Har ni kompisarna kvar från "ungdomen"?

- Alla riktiga vänner "stannade", medan resten försvann. Vilket var helt ok för mig *s*
 

Svar

Skrivet av  Christine
) Hur gammal var du när du födde ditt första barn? Andra? Tredje? O.s.v. om ni har fler.
Jag var 20 när ettan kom och 23 när tvåan kom.

2) Var det planerat?
Båda två var extremt planerade och följde vår planering till punkt och pricka ;o)

3) Hur blev du/ni bemött/a av omgivningen/kompisar o.s.v?
Mamma och pappa blev bestörta men accepterade situationen vartefter de vande sig. Kompisarna sa inte så mycket.

4) Blev det som du/ni förväntat dig/er?
Hade inte så stora förväntningar. Nog för att jag vet att bebisar skriker, men så som min första dotter skrek, det önskar jag INGEN! Dygnet runt, med små små sovpauser på fem-tio minuter för att samla kraft till mer skrikande. DET var det ingen som sa nåt om ;o)

5) Var bor ni?
I en söderförort till Stockholm.

6) Har ni kompisarna kvar från "ungdomen"?
Jag har kvar min bästa vän sen 12 år, hon har inga barn och behöver inte skaffa några heller då alla hennes kompisar fått barn :o) De andra försvann när jag började gymnasiet och sen träffade min man. Inte för att de ville eller att jag vile utan det blev bara så.
 

Hoppar in oxå..

Skrivet av  Vickan m.2+1+BF 1/11
Jag e oxå helt ny här så jag kan ju ta denna enkät som en presentation av mig på en gång... ;)

1) Hur gammal var du när du födde ditt första barn? Andra? Tredje? O.s.v. om ni har fler.
*Hann precis fylla 20 inna dotra min tittade ut(-96), sen kom pöjken min vid 22 års ålder(-98), trean -lika så ett gossebarn- kom 2 mån. före min 27 årsdag(ny pappa,_02) o nu, 1 mån.innan min 29-årsdag väntar jag nummer 4.
2) Var det planerat?
*Jo, alla var faktiskt mer eller mindre planerade. ;)
3) Hur blev du/ni bemött/a av omgivningen/kompisar o.s.v?
*Oj... förutom att jag va relativt ung så ser jag yngre ut(typ mer 16 än 20, o nu mer 18-19 än 28) så reaktioner fick jag! Blickarna sa mer än tusen ord. O ALLA undrade om jag skulle behålla barnet varje gång. (Har visserligen 2 aborter bakom mig, en vid 18 år o en vid 24, fast detta visste ju inte alla som frågade mig). O självklart får jag kommentaren om jag tror jag är ensam om att befolka jorden.(Jag måste omges av helt olika människor än ni.Mina grannar är i snitt 35 år-gifta o med 2 barn varav äldsta är max 6 år.Så jag passar nog inte in. ;))
4) Blev det som du/ni förväntat dig/er?
*Knappast! Skulle kanske inte gjort om de med facit i hand, men ångrar samtidigt inte en millisekund! (Mest för himla mycket strul med de 2 äldstas pappa så är de svårt att njuta smärtfritt av mina 3(snart 4) gullepluttar)
5) Var bor ni?
Bor i ett hyresradhus i en norrort till Huvudstaden.
6) Har ni kompisarna kvar från ungdomen?
*Hade nog bara en genuin "kompis" då o henne har jag kvar. Har dock inte lyckats få henne o skaffa sin första än. Kanske jag avskräcker? :o)
 

Mina svar....

Skrivet av  Merja m. Amanda 980417 o Joel 020205
1) Hur gammal var du när du födde ditt första barn? Andra? Tredje? O.s.v. om ni har fler.

När min dotter föddes hade jag precis fyllt 21. När min son föddes var jag 24 år (skulle fylla 25 det året).

2) Var det planerat?

Dottern var inte planerad men vi blev jätteglada ändå:) Sonen var planerad.

3) Hur blev du/ni bemött/a av omgivningen/kompisar o.s.v?

Första gången tyckte alla att jag var så ung och visste inte vad jag hade gett mig in på. Andra gången var det ingen speciell reaktion för då var man ju redan mamma och visste vad det innebar.... i andras ögon alltså.

4) Blev det som du/ni förväntat dig/er?

Jadå, mestadels iaf.

5) Var bor ni?

I vänersborg

6) Har ni kompisarna kvar från ungdomen?

Ja 2 st... Den ena umgås jag med mer än den andra men det beror nog på att den ena har barn å det har inte den andra.

 

Ariella svarar

Skrivet av  Ariella m. Lovisa 9808
1) Hur gammal var du när du födde ditt första barn? Andra? Tredje? O.s.v. om ni har fler.
21 år

2) Var det planerat?
Nästan, vi pratade om barn men inte så tidigt som det blev

3) Hur blev du/ni bemött/a av omgivningen/kompisar o.s.v?
Bra, familjen blev förstås lite oroliga hur det skulle gå

4) Blev det som du/ni förväntat dig/er?


5) Var bor ni?
I Växjö, Lovisa å jag

6) Har ni kompisarna kvar från "ungdomen"?
Om man räknar med folk som man lärde känna i gymnasiet så ja
 

Mina svar

Skrivet av  Mollys mamma
1. Jag hann fylla 20, två månader innan min dotter föddes. (Nu e jag 25)

2.Hon var sååå planerad!

3. De flesta hade nog räknat ut för länge sedan att jag skulle bli en ung mamma. :) O nästan alla, vad jag minns, var positiva.

4. Nä, MYCKET bättre. Älskar varje sekund av det!!! Det bästa "jag" gjort!!!

5.Nu bor jag i Halmstad. Men bodde i ett mindre samhälle i småland tills i februari i år. Och småsamhällen e ju som d är, mycket snack av folk man inte kände.

6. Nja, EN... Men hon har stått vid min sida i ur o skur så hon är ÄKTA!!!

(Föressten kanske ni tycker att jag e för "liten" för att va här, men känner inte mig riktigt hemma i Unga föräldrar snacket :) Ok?)

Kram kram
 

Jag tar mig friheten

Skrivet av  Marie med Alex4, Oliver1 & Alicia 2/4-04
att säga att du klart ska vara här, fast jag själv är rätt ny här. Jag är "bara" 26 år men har hunnit få 3 barn och känner att jag kan få "hjälp" av att vara här inne. Känner du så är det självklart du ska vara här! :-)
 

svar

Skrivet av  Soliga Li
1) Hur gammal var du när du födde ditt första barn? Andra? Tredje? O.s.v. om ni har fler.
19, 22, 24, 27 & 29

2) Var det planerat? 1-3 var planerade. 4 halvt planerad och 5 en riktig överraskning!

3) Hur blev du/ni bemött/a av omgivningen/kompisar o.s.v?

4) Blev det som du/ni förväntat dig/er?
Blir det någonsin det?
* nr. 1 föddes för tidigt och var konstant hungrig. Gick som ett töcken jag!
*nr.2 blev jättesjuk vid 6 mån ålder. Det var kritiskt i flera v och han går än i dag på kontroller för detta. *Nr. 3 var hur lugn och snäll som helst. Nr 4 hade kolik de första 4 mån.
* Nr. 5 var väldigt lugn och trygg!

5) Var bor ni?
I Uppland!

6) Har ni kompisarna kvar från "ungdomen"?
Någon har jag kvar!

 

Mamma Mu svarar

Skrivet av  Mamma Mu 5 barns morsa
igen...Har för mig att jag redan svarat på denna,men ser inte mitt svar nånstans...hm,nå kör en gång till. =)

1.) Hur gammal var du när du födde ditt första barn? Andra? Tredje? O.s.v. om ni har fler.
** 17,19,24,25 och 30

2) Var det planerat?
** Njä, tredje barnet var planerat,de andra har bara ploppat ut. ;)

3) Hur blev du/ni bemött/a av omgivningen/kompisar o.s.v?
** Ganska bra...BVC tanterna däremot var lite jobbiga. Men det får dom ogen nu. *haha*

4) Blev det som du/ni förväntat dig/er?
** Bättre

5) Var bor ni?
** I en liten stad i Norrland

6) Har ni kompisarna kvar från "ungdomen"?
** Jopp, några stycken
 

svar...

Skrivet av  Mia
Jag var 19 år..skulle bli 20 det året.
Andra året efter och det tredje när barnen var 3 och 4 år...
Bara tredje barnet..*s*
Bemötandet var olika neg. och positivt..
Nja...pojken hade kolik men annars så...
Vi bor i Kalmar län
Ja mina riktiga vänner från barndomen träffar vi regelbundet fast vi bor långt i från i dag...
 

Fin hemsida...

Skrivet av  ~~vevve m4~~
1) Hur gammal var du när du födde ditt första barn? Andra? Tredje? O.s.v. om ni har fler.

*Jag var 18½ med första (son). 20½ med andra (Dotter). 22½ med tredje (Dotter). 28½ med fjärde (son)

2) Var det planerat?

*Nej inte första men resten.

3) Hur blev du/ni bemött/a av omgivningen/kompisar o.s.v?

*Bra bemött av vänner (kanske inte av omgivningen i övrigt, med första med tanke på att jag var så ung tyckte alla) Men annars var det väl mamma som hade lite åsikter! Med dem andra var det väl olika vad folk tyckte, en del ansåg ju att det var tätt inpå!

4) Blev det som du/ni förväntat dig/er?

*Nää inte riktigt med dom 3 första (Visste ju inte att pappan & jag skulle gå skilda vägar tex) inget jag ångrar men ändå! Tror inte att det någonsin blir som man tänkt sig.

5) Var bor ni?

*Sthlm i en förort nu.

6) Har ni kompisarna kvar från ungdomen?

*Nix det har jag inte (bara min kära kusse Regina) Men det är ju kusin!

 

Lät kanske lite knäppt

Skrivet av  ~~vevve m4~~
) Blev det som du/ni förväntat dig/er?

*Nää inte riktigt med dom 3 första (Visste ju inte att pappan & jag skulle gå skilda vägar tex) inget jag ångrar men ändå! Tror inte att det någonsin blir som man tänkt sig.

Klart att jag är lycklig som har mina 4 barn, dom är mitt allt....
 

svar

Skrivet av  s
1) Hur gammal var du när du födde ditt första barn? 22 Andra? 29 Tredje? vet inte *hihi*

2) Var det planerat? Inte första barnet men andra


3) Hur blev du/ni bemött/a av omgivningen/kompisar o.s.v? första barnet var en del av omgivningen negativ

4) Blev det som du/ni förväntat dig/er? ja, fast man borde få gå någon kurs i hur man uppfostrar barn

5) Var bor ni?mellersta sverige

6) Har ni kompisarna kvar från "ungdomen"? nej

 

eleonor* svarar:

Skrivet av  eleonor*
1. Jag var 19 med första, 20 med andra, 23 med tredje, 27 med fjärde och 28 med femte...(Tror jag)
2. Dom två första är inte planerade, men resten är det.
3. Jag blev bemött som en idiot. Det blir jag fortfarande.
4. Njae, jag trodde att det skulle vara jobbigare.
5. Jag bor i villa.
6. Jag har samma kompisar som jag alltid haft, alla sen jag var liten. Även en del nya, men dom "gamla" är nog bäst.
 

Ebbas svar

Skrivet av  Ebba med Isak, Elias o Engla
1.Hur gammal var du när du födde ditt första barn?
Svar: 19 (nästan 20), 23 (nästan 24) med 2:an, 26 (1vecka innan jag fyllde) med 3:an.

2.Var det planerat?
Svar: Inte första, men de andra två är planerade.

3.Hur blev du/ni bemötta av omgivningen/kompisar osv?
Svar: Ganska blandat med första, men sedan har det enbart varit positivt.

4.Blev det som du/ni hade förväntat er?
Svar: ungefär.

5.Var bor ni?
Svar: småland

6.Har ni kompisar kvar från ungdomen?
Svar: Ja, ett par stycken, dessvärre de flesta på annan ort.
 

Svarar...

Skrivet av  Asta med 2 stora o 2 små
1) Hur gammal var du när du födde ditt första barn? Andra? Tredje? O.s.v. om ni har fler.
Svar: 16, 18, 25, 27
2) Var det planerat?
3:an och 4:an var planerade.
3) Hur blev du/ni bemött/a av omgivningen/kompisar o.s.v?
Svar: positivt
4) Blev det som du/ni förväntat dig/er?
Svar:Ja

5) Var bor ni?
Svar: i Norrbotten

6) Har ni kompisarna kvar från ungdomen?
Svar: Inte många
 

Mina svar...

Skrivet av  Sara m. Nattis & Oliver
) Hur gammal var du när du födde ditt första barn? Andra? Tredje? O.s.v. om ni har fler.
19 & 22

2) Var det planerat? 1.AN VAR VÄL HALVPLANERAD MEN ANDRA VAR EN ÖVERASKNING:-)

3) Hur blev du/ni bemött/a av omgivningen/kompisar o.s.v? NEGATIVT BÅDA GÅNGERNA

4) Blev det som du/ni förväntat dig/er? NEJ

5) Var bor ni? STOCKHOLM

6) Har ni kompisarna kvar från "ungdomen"? BARA EN


 

Malin.S svarar (som inte varit här på läääänge)!

Skrivet av  Malin.S
1) Hur gammal var du när du födde ditt första barn? Andra? Tredje? O.s.v. om ni har fler.

Jag var precis fyllda 20 när jag fick första dottern,
fyllde den 6 juli och hon är född den 31 juli :)
Andra dottern fick jag strax efter min 23-årsdag den 17 juli. Jag var beräknad till den 21 enligt ultraljud med båda *ler*

2) Var det planerat?

Första var inte planerad men andra var planerad.

3) Hur blev du/ni bemött/a av omgivningen/kompisar o.s.v?

Mina föräldrar blev inte glada, jag hade inte gått gymnasiet då utan hade precis börjat läsa 1:a året på vård och de trodde aldrig att jag skulle slutföra.
Men det gjorde jag trots ytterligare ett studieuppehåll för nr 2 :)

4) Blev det som du/ni förväntat dig/er?

Nej det blev det nog inte, jag tycker att det mesta
i livet som man bygger upp förväntningar eller motsatsen runt överraskar en med att bli motsatsen :)


5) Var bor ni?

I Västra Frölunda.

6) Har ni kompisarna kvar från ungdomen?

Jodå, de bor kvar i Boden ännu. Men vi håller kontakten.

 

Artiklar från Familjeliv