Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Liten presentation

Skrivet av Ebba med Isak, Elias o Engla
Hur gammal är man när man "blivit äldre"? Jag är i alla fall 26. Min äldsta fick jag när jag var 19. Fler än jag som har lite svårt att hitta kompisar som har barn som även passar min äldsta killes ålder? Han blir ju lite lätt uttråkad om man bara träffar mammor med småbarn...Är ny här, men det förstod ni väl:)
Svar på tråden: Liten presentation

Hej hej.

Skrivet av  Marie med Alex4, Oliver1 & Alicia 2/4-04
Jag är också 26 år och har 3 barn, äldsta fyller 5 år nu i oktober. Jag känner som du, de få kompisar som hhar barn har bara små och jag har inget umgänge. Det var lite därför jag skrev här. Jag är också ganska ny på denna sidan. Ja, vi har kanske blivit "äldre". Välkommen hit. Det är dock väldigt lite trafik, tyvärr. :-)
 

Svarade

Skrivet av  Ebba med Isak, Elias o Engla
på din enkät längre ner, men det har du väl redan sett, så då vet du lite om mig... Synd att du bor så långt bort:(
see ya!
 

Ja vi har ju

Skrivet av  Marie med Alex4, Oliver1 & Alicia 2/4-04
en del gemensamt; 2 pojkar och 1 flicka, 26 år, unga föräldrar, inte mycket umgänge. Synd som sagt. :-)
 

Och förresten

Skrivet av  Marie med Alex4, Oliver1 & Alicia 2/4-04
så var vi i ungefär samma åldrar när barnen kom, första inte planerad, men de andra två, reaktionerna (ganska blandat med första, men sen positivt). Lite komiskt. :-)))
 

Ja verkligen

Skrivet av  Ebba med Isak, Elias o Engla
komiskt. Vi kunde kanske byta mail adresser, eller?
 

Var in på

Skrivet av  Ebba med Isak, Elias o Engla
er hemsida, vilka gulliga ungar du har!!! Vi har också en hemsida, men den är inte så aktuell så jag skriver ner adressen senare, när vi har uppdaterat den lite.
 

Ja visst är dom goa!

Skrivet av  Marie med Alex4, Oliver1 & Alicia 2/4-04
Hojta när ni har uppdaterat. Nu är jag riktigt nyfiken! :-)
Min mail: [email protected]
 

hej

Skrivet av  anonym
hittade just hit...fick min son när jag var 18, är nu 27 och min son fyller nio om några månader. vet inte heller om jag räknas som "äldre". man är ju fortfarande rätt ung.. jag har dock inte fått några fler barn (än) men jag hoppas det kommer så småningom. har precis lyckats hitta en karl som verkar normal. vi har varit tillsammans i fem månader nu vilket är rekord för min del. de andra jag har träffat har inte stannat så länge, de har tröttnat efter ett tag eftersom man förmodligen har varit tråkig i deras ögon. jag har ju inte haft möjlighet att gå ut och festa exempelvis. min sons pappa vill överhuvudtaget inte ha honom.. jävla skitstövel. hur har ni andra det? ni som fick barn när ni var unga? har era barns fäder kontakt nu?
 

Helt klart är du

Skrivet av  Ebba m 3
välkommen här!! Jag är ju 26 så du är ju äldre än mig i alla fall! Jag tror eller har fått den uppfattningen i alla fall att det är flera här som håller ihop med pappan till sitt första barn. Men jag har som du hittat en ny. Isaks ( min äldsta pojk född 98) pappa stack med en annan tjej när jag var i 9:e månaden. Så de 2 första åren som mamma var jag ensam. Nu är jag gift med världens bästa man och vi har 2 gullungar tillsammans. Isak träffar sin pappa ungefär en helg i månaden, har lite svårt att få till det oftare eftersom han bor i Uppsala och jag i Jönköping. Men pappan vill i alla fall ha kontakt. Vad tråkigt för din son att hans pappa inte är intresserad, det kommer nog en dag när han inser sitt misstag, man får väl bara hoppas att det inte är försent då.
Kramisar!!
 

Varannan helg

Skrivet av  Regina m.3
Meningen var att han skulle ha dom förlängda veckoslut to-må varannan helg.
Men det blir nog mest fr-sö.
Vi har haft en del tjall på den linjen...
Nu har han dessutom flyttat till landet så då vet i f-n hur det kommer att funka med skola å så.
Det slutar nog med fr-sö på heltid alltså.

Sen har jag ju lilleman med min sambo oxå.
Men honom vill inte exet ta varannan helg.Öhhh.Skämt å sido.
Skulle verkligen behöva en barnvakt nån gång i månaden...
 

Artiklar från Familjeliv