Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hmm

Skrivet av Ebba m 3
Här är ju stendött!!! Måste få lite mer rörelse här. Det kan väl pass då att ni hjälper oss att tipsa om bra familjebil för en familj på 5 pers. Vi har en v40 men behöver en till, jag har förälskat mig i en opel Zafira, tycker att det verkar bra med 2 extra säten i bak. Nån som har erfarenhet av att köra och äga en sådan? Nån som har nåt bättre förslag?
Svar på tråden: Hmm

Ja, inte händer det mycket inte

Skrivet av  Nettan
själv håller jag mest till inne på OäF för närvarande för där rullar det på fort. :-)
Bilar kan jag inget om så där kan jag inte hjälpa dig, tyvärr.
 

Jag röstar

Skrivet av  Mamma Mu
på en Chrysler grand voyager =)
Köpte en sån för ett par månader sen och jag är ännu kär i bilen. ;)
Finns både med 7 och 8 säten.
 

Usel på

Skrivet av  akki
bilar, men jag undrar om inte toyota previa räknas som en rätt bra bil/minibuss eller vad det nu kan kallas, mpv kanske? eller,eh,ja ja.
Toyota överlag räknas som bra bil, den är rätt billig att köpa(eller ,vilken årsmodell är du ute efter?) tror att den drar relativt lite i bensin för sin strl.
Eller en Volvo 940? Mitsubishi space wagon(nyare modellerna) är rätt snygg tycker jag.

Behöver också en familjebil för 5 pers. Vi har en jättebra bil för 1 pers, kanske någon till, nämligen en grann(?) Mazda 323 sedan -92. Fast den är väldans billig att ha i drift!

 

tack , ska

Skrivet av  Ebba m 3
kolla upp dessa... finns ju enhel delpå bilweb, men där kan man ju inte provköra. ;o)
Måste ju kolla den praktiska aspekten, min man vill ju helst ha en tuff och snabb bil... och det blir ju jag som kör "familjebilen" mest eftersom jag är mammaledig och sköter lämning och hämtning osv... Tomas jobbar nästan dygnet runt i veckorna...
 

Verkligen!

Skrivet av  Marie med Alex4, Oliver1 & Alicia 2/4-04
Jag är ny och skrev en enkät och där blev ju många svar, kul! Vi är i alla fall också 5 personer i vår familj och vi har en Volkswagen Sharan, 7 sits alltså. Fast vi har tagit bort 2 säten så vi har riktigt bagage i stället och en plats till alla. Har vi alla 7 sätena har vi inget bagage. Stolarna kan sättas dit på ett kick om man behöver en plats till. Den drar en del i bensin, men så väger den 2,4 ton med. Lycka till med bilköpet! :-)
 

Förresten

Skrivet av  Marie med Alex4, Oliver1 & Alicia 2/4-04
Den går under personbil. Bild finns här:

http://www.angelfire.com/magic2/alicia/Bilderfranlitenuochda.html

Ganska långt ner. :-)))
 

tack,ska kolla där!! *imt*

Skrivet av  Ebba m 3
.
 

Artiklar från Familjeliv