Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tant varning...

Skrivet av vovv
Hejsan...

Mina vänner "glömmer" jämt av att jag har barn. De vill att jag ska hänga med på fika, gå ut och dansa etc. Nej,nej,nej,nej...blir mitt svar nästan jämt...

Känner mig som en tant... 26 år och tant !!!
Jag har ett familjeliv, kan inte vara ute o "ränna" varje kväll. Jag vill gärna gå ut ibland men då bara IBLAND dvs. ca 2-3 gånger per år...

Känner mig såååå tråkig... Ingen annan än mig har barn av mina vänner....

Vovv
Svar på tråden: Tant varning...

jodå

Skrivet av  JH m. 2 busfrön
Visst sitter man här, också 26 år, och känner sig som en tant hehe..

Ingen av vännerna har barn här heller.

Ibland orkar man inte ut och ränna heller med tex systern som har barn. Man är helt slut när man kommer hem.
 

jotack

Skrivet av  akki
det känns igen! OM man väl ska kunna hänga med ut så måste det ha varit inplanerat i säkert 2mån innan.
Sen har ju jag en del"vänner" som slutade höra av sig när man fick barn. Ibland kan det ju vara skönt och bli tillfrågad även om man inte kan...
Fast nu börjar en del av mina vänner få barn,men det blir lika knepigt att träffas ändå, för deras barn (oftast 1 barn) är så mycket mindre än mina rackarungar, så då får sällan barnen något utbyte av varandra.
 

Ja visst

Skrivet av  Marie med Alex4, Oliver1 & Alicia 2/4-04
Även jag 26 år, 3 barn och inget umgänge att tala om speciellt. Jag har visserligen ett par kompisar med barn, men dom umgår mest med varandra. Jag känner mig utanför med dom. Tråkigt! Förstår dig! :-)
 

Känns ju igen!

Skrivet av  Regina m.3
Jag är 32 år,men fick barn när jag var 20 22 30.
Man kan ju sammanställa det så här:
*När jag var 20 blev jag tant.
*När äldsta barnet började skolan så blev jag jätteung och inte alls tant!Då var det snarare dom andra föräldrarna som var tanter.
*Nu när sladdisen kom för snart 2 år sen så är jag jämnårig igen med mina gamla kompisar som just har fått sitt första barn???

Gå ut?
Det händer inte allt för ofta.
Sen lilleman kom till världen har vi haft barnvakt 2 ggr.
Den ena gången var vi på bröllop och den andra på begravning.
Låter det inte underbart så säg?!!! Gahhh......
 

Låter heltrist.

Skrivet av  Cilla bf 2/4
Är själv en ung mamma, fick barn vid 17 år, köpte villa när jag var 19 år och är nu strax 30 med en bra karriär och väntar en sladdis.

Har aldrig haft några bekymmer med att gå ut. Har planerat in min utgång så att barnpassning har funnits, varför göra allt så kompliserat!!!

En sak är om man INTE VILL gå ut, men att man inte KAN gå ut bara för att man har barn låter lite tosigt. Åtminstonne om det finns en pappa med i bilden.

Trist om ni känner er tantiga, man är väl inte en tant bara för att man inte festar!!?? Man kan väl vara en lika god, ung och fräsch kompis även om man inte festar.

Vill ni inte följa med dem ut så är det väl bara till att säga, nej tack. Men vi kan väl ses över en middag hemma hos mig någon dag!
Är dem ens vänner så respekterar dem dina val och tackar gärna ja för en middag hemma hos dig. Annars kan man lika gärna strunta i dem och låta dem ha sitt lilla roliga utan dig i fortsättningen.

Lycka till och hoppas att "tantnojjan" går över.
Kram
 

Artiklar från Familjeliv