Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

hjälp...*arg*...

Skrivet av marängen
Var och besökte en familj som vi träffar väldigt sällan. När vi sitter vid middagsbordet blir deras älsta (5 år) dotter lite kinkig varav mamman i familjen slår henne rakt i ansiktet!!!! Mamman gapade och skrek åt barnen hela tiden vi var där, minsta flickan är bara två år. Till saken hör också att barnen var väldigt snälla, så det var inte befogat att skälla så på dem. Har ingen lust att träffa dem mer...Mina barn var helt förskräckta när de kom hem.
Svar på tråden: hjälp...*arg*...

Anmäl!!!

Skrivet av  Monika m Tilde
Sånt ska inget barn behöva utsättas för, jag tycker du ska anmäla detta till soc, polisen eller var man nu vänder sig...
 

Du kan hjälpa!

Skrivet av  Marie med Alex4, Oliver1 & Alicia 2/4-04
Det har redan gått för långt! Lycka till!
 

oj!

Skrivet av  akki
Det låter INTE bra!
Ni måste anmäla det till soc,tycker jag.
Om inget händer får ni göra det igen och igen och igen
 

oj, oj

Skrivet av  Ebba m 3
håller med föregående tror jag, men du kanske även ska prata med föräldrarna, utan att säga att det är du som anmält, så kanske du kan hjälpa på mer än ett sätt?
 

Oj

Skrivet av  Pernilla
då har det gått långt när de gör det så öppet inför er! Kanske ett rop på hjälp från mamman? För deras barns skull så anser jag att du har ett ansvar att agera. Ring till soc anonymt om du vill och rådgör med dem. De är till för att se till barnens bästa.
 

Du kan anmäla anonymnt!!

Skrivet av  Jenny.A 75. 3 barn
..och det tycker jag absolut du skall göra! Det finns inget att tveka på.
Får soc en anmälan så tar det kontakt med familjen och förslår ett möte, sedan är det bara att hoppas på att mamman vill samarbeta!!!
 

Ja gör en anmälan

Skrivet av  Soliga Li
Om du låter bli att uppge ditt namn blir det anonymt!
Däremot kan du inte säga vad du heter och sedan be att få vara anonym!
En sån här sak kan inte få gå obemärkt förbi. Det måste du nästan anmäla!
 

Artiklar från Familjeliv