Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

massor frågor!! (halv långt)

Skrivet av mamma till 3 små gosingar
Hej
Vi har 3 egna barn men vi har pratat om adoption hemma.
Hur ställer sig myndigheter etc som utreder till vuxna som redan är föräldrar??
får man stå sist "sist" i kön???
Får man ha önskemål om land, kön, nyfödd etc???
Hur små är de flesta barn??

hoppas ni svarar, som vet bättre än oss just nu.
Frågorna kanske verkar konstiga men efter att ha sett bla tv programmet om flickbarn i Kina, Ryssland som bara blir lämnade att dö blir jag så ledsen och kunde jag skulle jag vilja ta hand om alla som har det så svårt.
Men det går ju inte men ett kan vi hjälpa till att få ett hem och bra uppväxt

Svar på tråden: massor frågor!! (halv långt)

massor med svar!

Skrivet av  Soukous
Hej!

Kolla in Adoptioncentrums hemsida: www.adoptionscentrum.se. Där finns information om alla de länder man kan adoptera ifrån, krav på föräldrarna, ålder på barnen och vad det kostar.

En del länder accepterar inte att man har biologiska barn, men Kina och Ryssland hör inte till dem.

Ansökningarna som skickas in till AC hamnar i kö i den turodning som de kommer in och inte pga andra orsaker.

Kön är något man normalt inte får önska, men jag tror att om man t ex har två pojkar så kan man önska en flicka men det är ändå inte säkert att det blir så.

Barnens ålder varierar från land till land och det beror också på föräldrarnas ålder vilka barn man kan komma ifråga för.

Lycka till!
 

tack för svaren!.....imt

Skrivet av  mamma till 3 små gosingar
,
 

jag adopterad... ej mina syskon

Skrivet av  Jojan v 15+3
jag hade en bror innan jag kom till sverige
kom sen en syster å en bror efter mej som var biologiska
vet inte om det var nåt svar men ;)))
Ha det
Kjam
 

jag har också tre gosingar

Skrivet av  jornis
och vi vill också adoptera vårat fjärde barn. Det är inte alla länder som går med på det men annars gör man det på samma villkor som alla andra. På www.adoptionscentrum.se/acsvarar kan man ställa frågor och se vad andra undrar över. Senast jag tittade var det en mamma med fem flickor som ville adoptera en eller två pojkar och undrade om det gick. Det skulle gå bra men som sagt, inte från alla länder.
 

Artiklar från Familjeliv