Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jennie (novas mamma)

Skrivet av Marie mamma till Ludwig (000625-000627)
Hej !
hur går det med adoptionen?
är utredningen avslutad, och är det fortfarande sydafrika som gäller.
Vi ska upp i nämnd igen och ändra vårt medgivande till 0-12 mån, och sen hoppas jag att vi kan få skicka våra papper till Colombia. Känner mig så förväntansfull men nu är det också otroligt jobbigt eftersom Ludwigs ettårs dag närmar sig. Tänker mycket på det förstås.
Ja det är som det är..... like hell.

Kram
Svar på tråden: Jennie (novas mamma)

Hej Marie!

Skrivet av  Jennie ( Novas mamma)
Jag förstår att ni har det jobbigt nu när det närmar sig årsdagen. Ibland känns det som det var igår det hände och då är det jättejobbigt.Det måste vara mycket blandande känslor som rör sig inom dig med tanke på Ludvig och nästa barn som är tankarna.
Vad spännande att ni strax är klara med papperarbetet. Nu är det bara den långa väntan kvar. För oss går det trögt med hemutredningen, vi ska på ett möte nu på tisdag men utredningen beräknas inte vara klar fören till december. Vi kommer att adoptera från Sydafrika/Colombia men vi vet inte när, det får framtiden utvisa. Jag kommer att tänka på dig och Ludvig extra mycket den 25-27/6. Ta hand om dig, kram Jennie
 

Sydafrika?

Skrivet av  Humlan
Eller menar du Sydamerika där Colombia ligger? Hur adopterar man från Sydafrika?
 

Nu såg jag inläggen här nere (imt)

Skrivet av  Humlan
,,,,
 

Artiklar från Familjeliv