Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Börjar snart tro på det

Skrivet av Ylva
Nu är vi mitt uppe i hemutredningen och om allt går planenligt så ska vårt medgivande kunna tas upp i nämnden i oktober. Jag är legitimerad pessimistkonsult och kommer inte fullt och fast att kunna tro att det ska gå vägen förrän vi verkligen har medgivandet.

All logik säger att de egentligen inte har något att säga nej till, men jag kan ändå inte tillåta mig att tro på det här. Låg profil så blir inte fallet så hårt. Det har man ju lärt sig efter alla år i "barnverkstaden".

\<\;u>Om\<\;/u> vi nu får medgivande så kommer vi att skicka våra papper till Korea. Så min dröm är nu att vi nästa sommar kommer hem med vår bebis!

Nån mer som hoppas och väntar?
Svar på tråden: Börjar snart tro på det

TRO PÅ DET!!!

Skrivet av  My
Vill bara önska all lycka i utredningstider! Vad spännande för er - att bli föräldrar genom adoption är en sällsam gåva! KRAM!
 

Hej My!

Skrivet av  Ylva
Ja, jag börjar så smått våga planera lite nu. "Det här rummet ska bli barnrum...vad ska vi ha för färg på tapeterna...mmm...där ska sängen stå..." "Hur är det egentligen med dagis här i närheten?"

Ja, jösses ändå. Tänk om man kunde snabbspola tiden bara liiiite i alla fall ;-)

Var har du/ni adopterat från My?
 

Hej, Ylva!

Skrivet av  My
Vi har adopterat från KOREA, precis som ni har tänkt....
 

Hej din lilla pessimist!!

Skrivet av  Cina din gamla kompis
ROLIGT att höra att det går frammåt,det är evigheter sedan jag var här på internet!!!
Nåja...närmare bestämt drygt 2 månader.
Har just skrivit lite under "svårt att bli gravid":
Vi kämpar på som vanligt,skulle ha gjort en första insemination men ÄL kom på söndag & då var kliiniken stängt!!
KRAM PÅ DIGH!
 

Litet tips

Skrivet av  Millis på besök från bv
Vissa privatkliniker har öppet även på söndagar.
 

Artiklar från Familjeliv