Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Adopterad och har en underbar familj

Skrivet av adopterad
Jag är adopterad ifrån Sverige...lite ovanligt men det händer.
Min biologiska mamma kunde inte ta hand om mig...hon missbrukade alkohol och tabletter.
Min morbror(adoptivpappa)och hans fru tog hand om mig när jag var ca en månad gammal ochdom hade fyra biologiska pojkar. jag tackar gud för att jag kom till en sådan underbar familj.
jag hade en ganska jobbig barndom...kände mig otrygg eftersom adoptionen inte gick genom föräns jag var åtta år...jag var livrädd över att jag inte skulle få stanna kvar med min mamma, pappa och bröder.
Den dagen då adoptionen gick igenom var och är min lyckligaste dag...jag fick stanna hos min familj som jag älskade/älskar mer än något annat i världen.
Jag vet att man inte måste vara biologisk för att älskas och älska, jag har aldrig känt mig adopterad.
Kärlek är något som växer fram...det spelar ingen roll.
jag har även kusiner som är adopterade ifrån Indien och vi är inget annat än kusiner!!!
Trots min ljusa hy så känner vi en stor förståelse och gemenskap när vi träffas.
Det värsta man kan säga till ett barn som är adopterat är: har du träffat dina "riktiga" föräldrar någon gång. Det sårar så fruktansvärt...mina riktiga föräldrar...det är ju dom jag lever med...för mig är dom mina riktiga föräldrar.
jag kan inte förstå hur vuxna människor kan vara så klumpiga...det hände mig flera gånger att jag fick den frågan ställd.
Jag är iallafall glad att jag blev adopterad...skulle inte vilja ha några andra föräldrar.
Kram till alla adopterade och adoptivföräldrar...ni är RIKTIGA !!!!
Svar på tråden: Adopterad och har en underbar familj
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv