Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sydafrika?

Skrivet av Anna
Hej!
Jag undrar om det är någon som har adopterat från Sydafrika? Jag skulle gärna vilja göra det i framtiden. Nu är jag visserligen själv gravid men kan mycket väl tänka mig ett syskon som är adopterat. Jag och min man har båda bott i Sydafrika och det känns därför som om det skulle ligga oss närmast hjärtat. Dessutom finns det ju så oerhört många föräldrarlösa barn där på grund av Aids situationen. Är barnen från Sydafrika HIV-testade? Det vore bara så fruktansvärt tragiskt om man adopterar ett litet barn som inte kommer att leva länge. Hua.

Tacksam för råd.

Svar på tråden: Sydafrika?

Hej

Skrivet av  _annan_
Vi planerar att adoptera från Sydafrika. Vi ska på träff på lördag och träffa andra som har adopterat från SA. kan svara bättre på dina frågor då men jag vet att alla barn som kommer till Sverige är HIV testade minst två gånger och har inte HIV eller bär på viruset. :o)
 

Min arbetskamrat...

Skrivet av  Karro
..var o hämtade hem sin lille Jacob från Sydafrika i april. Han är 8 mån. o det ljuvligaste man kan tänka sig..!
Min arbetskamrat sa till mig att han o hans fru hade fällt många tårar när de såg hur många barn hade det.
Jacob blev testad för HIV 2 el 3 ggr. där o sen på nytt när han kom till Sverige.
 

Artiklar från Familjeliv