Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

S-J

Skrivet av Anna med grabbarna (sommarbarn-01)
Hm, hoppas du inte tar illa upp för att jag frågar, men nu måste det väl snart vara dags för er att åka till Indien??

Vi "pratade" i våras nån gång, och du berättade, jag kom på det härom dagen att det måste väl vara snart? Pirrigt värre nu isåfall eller??

kram till du i vart fall!
Svar på tråden: S-J

Inte alls :0(

Skrivet av  S-J,
det är inte alls snart dags. Pratade vi i våras så höll vi fortfarande på att samla ihop vår akt. Och vår ansökan kom inte ner till Indien förrän i juni. Handläggningstiden från det tills att man är hemma med barnen har legat på ca ett år den senaste tiden, och just nu är det lite trögt med nya barnbesked dessutom. Så det dröjer.... Därför känns det mer frustrerande än pirrigt än så länge. Men tack för att du tänker på mig :0)
 

fy vad trist

Skrivet av  Anna med grabbarna (Sommarbarn-01)
Det måste vara urjobbigt att bara ävnta och vänta och inte kunna göra så mycket för att skynda på tiden....

fast - se det från den ljusa sidan, ni är ju VERKLIGEN i väntams tider! å när sedan er lill* kotte kommit så kommer det ha varit värt varenda minuts väntan...

min morbror o moster skulle adoptera ett litet barn fr Colombia, och fick veta att de typ skulle få åka ner om ett halvår, men sedan ändrades allt så de fick ett telefonsamtal efter någon månad där de sa "Nu får ni ta och hämta er dotter!" Så, det KAN ju gå snabbare... lite prematurt kan man ju se det som...

tja, lycka till med allt i vart fall. Hoppas världsläget lugnar ner sig lite nu så ni inte blir avrådda att åka..

kram!
 

Javisst!

Skrivet av  S-J
Det kommer säkert att vara värt varenda sekunds väntan! Men det gör det inte mindre tufft nu. Vårt barn kanske redan är fött men vi vet ingenting... Det är påfrestande.

Det skall nog mycket till för att vi inte skall åka. Just nu känns det som om "lite oroligheter inte skall stoppa oss. Men vi vet ju aldrig.....

KRAM!
 

Artiklar från Familjeliv