Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

jättedum fråga....

Skrivet av Orcid
men ni kan ju svara på den....hoppas jag...

Hur går en adoption till väga..och pengarna..om man inte har pengar går man till sin bank och lånar som ett blancolån? det känns så...konstigt om man ska gå till banken och låna 100 000 till ett barn (eller vad nu det koster) det är ju liksom skillnad på barn och en bil?!?!?!?!?!

är jag helt fel underättad?

så här ser min familjebild ut....jag bor i ett hus med min sambo, vi har varit ett par i 7 år och försökt få barn i snart 2 år. Jag har tidigare varit hos gyn för krånglande mens och de har ävebn sagt till att vi skulle återkomma efter sommaren dvs september och det var förra året.

när sepptember kom så kände jag mig stressad och värdelös då alla andra vänner och främlingar blivit gravida utom jag...min sambo ville att vi skulle ta det lugnt....så vi har ännu inte börjat med en utredning (under en tidigare undersökning sa gynekologen att allt såg bra ut)

vi kan tänka oss adoptera och jag vet inte om jag klarar av en hel massa undersökningar och utredningar förens en adoption kommer på tal (är även förlossningsrädd)

det jag vill komma till är att om det visar sig tidigt att detta kanske kommer ta tid kan jag tänka mig att hoppa över ivf osv och gå till adoptionsdelen direkt! hur många ensamma barn finns det inte i världen.

Men jag behöver veta lite generellt hur det funkar...

någon som orkat läsa detta och orkar svara på en massa tokigt svammel???

kram
Svar på tråden: jättedum fråga....

Ett bra sätt är att

Skrivet av  Inga Visor
ta del av all den information som finns på internet.
Gå in på www.nia.se så kan Du komma vidare till alla de organisationer som förmedlar barn samt en massa andra "matnyttiga" länkar.
Delta i debatten och ta del av informationen på www.adoptera.nu!
 

Tack! *imt*

Skrivet av  Orcid
dgd
 

Artiklar från Familjeliv