Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

hej, lite koll

Skrivet av lotta
på vilka ni är för några som är här tänkte jag. Vi rä visst inte så många och aktiviteten inte så hög men kanske vill några svara ändå?

Vilka är vi här och vilka länder har man eller har tänkt att adopera ifrån? Hur lång tid tar det till BB från ert land?

Jag heter Lotta och vi skickade handlingarna till Kina i november 03. Vi tror att vi får BB till sommmaren(enligt BV), kanske i juli eller augusti.Detta är vår första adoption och vi har inga barn sedan innan. Och vi tycker att allt är väldigt spännade just nu och att det känns så långt till sommaren....
Svar på tråden: hej, lite koll

Jag är här mer och mer

Skrivet av  Mallan
Hej,
ja mig känner ju åtminstone du men tänkte jag skulle svara iallafall. Jag kommer nog hänga här mer och mer framöver. För er andra som inte vet vem jag är: Malin 33 år, bor i Stockholm. Gift sedan några år tillbaks. Vi har försökt få till det här med barn i 3 år nu, har haft 6 missfall under denna tiden. Nu satsar vi på adoption istället och har kommit halvvägs genom hemutredningen. Funderar på Kina eller Korea.

 

Re

Skrivet av  Majoslava
Jag har en dotter som fyller 2 i april och som kom till oss från Korea sommaren 2002.
 

Hejsan

Skrivet av  Helena,Bettan
Jag heter Helena, mamma till tre. Äldsta tjejen är f-98 och är född in i familjen, mellanbarnet är f-00 och adopterades från Baltikum okt-01 lagom till 1-årsdagen.I Juli-02 fick vi en familjehemplacering som vi har adopterat med rötter i Sydamerika som är född i april-02. Jag brukar kalla dem Bettan, Pelle och Pyret här på nätet:-)Jag brukar kika in här med jämna mellanrum och det vore kul att ha lite kontakt. Vi skulle ha fått tvillingar nu i början av januari men tyvärr föddes de alldeles för tidigt och ingen av dem var starka nog att leva vidare så vi har haft en tuff höst.
 

Artiklar från Familjeliv