Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Såg ni dokumentären igår?

Skrivet av Lilly & Micke
Jag blev så uppfylld av hopp och glädje över att livet KAN ta vändning. Vu har beslutat oss för att inte göra vårt tredje försök utan adoptera. Jag fixar inte det psykiska och fysiska påfrestningen som varit, jag är knäckt av sjukvården och deras kassa bemötande. Nu går vi in i en annan kö.
Svar på tråden: Såg ni dokumentären igår?

Vad tyckte du om dokumentären?

Skrivet av  Helena
Jag vet inte, kanske bara vasr en känsla eller en aspekt av att TV4 inte är nåra höjdare på att göra djuplodande dokumentärer....men det kändes inte riktigt bra att se den där familjen. Vet inte om det var för att de verkade ha hemskt mycket pengar, och att barnens namn var helt skilda i Sverige från de namn de fått från början....är det vanligt? Är det inte smart att hitta ett försvenskat namn som LIKNAR det namn de dittills haft, om barnet är så stort som 2-3 år och allltså är van vid att kallas vid namn.

Vet inte vad det var, men det kändes inte riktigt bra.....
 

Kan hålla med

Skrivet av  Lilly & Micke
De verkade liksom kunna köpa allt för pengar, barnens rum kändes ganska överdrivna. Från noll till 100 på ett par dagar. Namnbytena tycket jag också var lite konstiga.Trodde inte ens det gick att göra på så "stora" barn.Men i det stora hela kändes det ändå hoppfullt att det går att bli en familj med "andras" barn.

 

Vad var det för dokumentär? IMT

Skrivet av  Sonya
-
 

Artiklar från Familjeliv