Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kolla på För och Emot snacket...

Skrivet av FÖR
Nån som är totalemot adoptioner...
Alla troll är inte hemma där inte...=(
Svar på tråden: Kolla på För och Emot snacket...

Man behöver..

Skrivet av  S-J
.. ju inte vara dum (eller nån annan tjusig omskrivning) för att man är emot internationella adoptioner. Däremot finns det mer eller mindre vägrundande anledningar till att vara det...
 

Jag såg det.

Skrivet av  Lena_O
Så jag svängde förbi er här för att säga att vi är många som är FÖR!

Jag läste bara hennes (utgår från Nicket) svar och utläste en stor okunskap som faktiskt kan vara farlig att sprida. (Rasismvarning)

Jag tolkar det som att personen är en radhusrasist (såg uttrycket i ett annat forum, vet ej om det är ett begrepp, men jag tyckte om det...) som kanske har en aktiv make som sitter och ölar med sina polare på lördagskvällen och snackar "skit".

Dels nämnde hon om alla barn som "ingen vill ha" t ex gatubarn. Det är fel, för gatubarnen HAR föräldrar och ses inte som föräldrarlösa.

Ja, allt det här vet ni redan. Men jag blev lite upprörd när jag läste i forumet (men vägrar att svara för att spä på fördomarna). Brukar inte läsa i FÖR/EMOT för det blir så tradigt...;) Men idag så gjorde jag det.

Jag säger som denne okunniga person, att även JAG känner vuxna adopterade, mina barn har kompisar som är adopterade, jag har kompisar som har adopterat. Min erfarenhet är bara positiv!!!

För finns det några barn som är så efterlängtade och älskade som adopterade?
Vilka föräldrar har tänkt igenom sin situation som adoptivföräldrar?

Jag håller tummarna att era drömmar slår in, att allt går bra och att byråkratin inte krånglar till det! Och strunta i okunniga människor!

Kram på er allihopa!
 

Artiklar från Familjeliv