Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*snyft*

Skrivet av S-J
Med posten idag fick vi ett nytaget foto av sonen, de andra vi har är sen i april. Han har vuxit men han är sig lik *ler* Stora söta bruna ögon som ser både förståndiga och försiktiga ut. Lite mindre bebishull nu men fortfarande ser han "välväxt" ut. Vår lille plutt, jag vill åka dit NU!!!!
Svar på tråden: *snyft*

Förstår dig

Skrivet av  Christine med Samuel 0011 Hanna 0308
till fullo. Tyckte att väntan på våra barn efter BB var olidliga trots att de bara var fyra veckor långa.
Men passa på att göra allt det där du inte kan göra sen.
 

Håller båda tummarna!!! (imt)

Skrivet av  Mmea
.
 

Men snälla, vilken pina!

Skrivet av  maggan
Förstår verkligen att du vill åka NU, men när blir det då?
 

oj oj...

Skrivet av  Majoslava
håller tummar att det blir snart.
 

hoppas ni får åka snart!

Skrivet av  Elena

Vet ni när ni kan tänkas komma iväg? Åhh, vad jag lider mer er!
 

Hjälp!

Skrivet av  Birgitta med Moa *på besök*
Vad spännande men samtidigt frustrerande. Jag ska hålla mina tummar att ni får åka så fort som möjligt. Vad är det som gör att resebeskedet dröjer såpass länge efter barnbeskedet? Jag kommer inte ihåg hur länge mina föräldrar väntade.

Egentligen får jag kanske inte skriva här men jag är ju trots allt ett adopterat barn ;-) så lite hör jag väl hemma här ändå.
 

du får skriva här så mycket du vill

Skrivet av  Elena
tycker jag i alla fall ;-)
 

Här kommer en kram!!

Skrivet av  solna-madde
Åh vilken plåga att behöva vänta så länge på att få bli en familj som befinner sig på samma plats!!!
Jag läste att domstolen kommer att ta längre tid på sig, påverkar det eran "resplan" nämnvärt? Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni kommer att få fira nyåret ihop i allafall.

Själv så går det knackit framåt. FFIA har lite problems med legaliseringarna men det hoppas jag är löst om ca 1 vecka då våran översättning är gjord. Jag vill också åka NU! Fast till Vietnam så klart.

Styrkekramar
 

Hua

Skrivet av  HelenaD
Vilken mardröm att behöva vänta sååå lääääänge. Kan ni inte få åka NU? Eller helst igår?

Kram
 

Tack för alla svar!

Skrivet av  S-J
Ni är för goa!!!!

Här känns det lite hopplöst, för nu vet vi att domstolen har stängt mellan 12 oktober och 15 november, så hör vi inget de närmsta dagarna så lär vi inte höra nåt nytt förrän i slutet av november. Visst förstod jag att väntan mellan barnbesked och resa skulle bli jobbig, och vi hade ställt oss in på ca 4 månader, men jag kunde inte föreställa mig att det skulle vara den påfrestningen och den berg- och dalbanan jag befinner mig i nu. Graviditetshormoner, släng er i väggen! *s*

OK, det finns ju EN bra sak med detta, och det är att sanolikheten att jag har mitt körkort klart när han kommer hem är stor. Men vad sjutton hjälper det NU??
 

kram

Skrivet av  Lena *besök*
det allra viktigaste är att han är på VÄG! Och att ni vet att det BLIR SÅ! Tycker det är underbart..

kram
 

Hej där...

Skrivet av  Bea Bom
Hej SJ, jag känner igen dig från viktsnack, men brukar läsa här ibland eftersom jag har syster, bror och två kompisar som har/ska adopterat och jag vil ju gärna uppdatera mig lite (hihi). Jag antar att du fått frågan tusen gånger och är trött på den, men varför måste du vänta så länge? Jag har inte förstått att det kan va så - att man ska vänta i flera månader. En kompis till mig fick barnbesked (sydafrika) för ett halvår sen och hon hämtade hem bebben efter två veckor. Jag trodde adoptivorganisationerna _ville_ att det skulle gå snabbt. Stackars dig!

Kram!
 

Artiklar från Familjeliv