Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Pratat med sjukgymnasten idag

Skrivet av Eva med Oscar 2/6
och hon skrev ut Oscar. Tyckte det lät så bra så vi behöver inte träffa henne nåt mer, utan skulle höra av oss om det var något vi undrade över. Känns jättebra. Var nog en väldig fördel att vi började träna honon så tidigt som vi gjorde.
Svar på tråden: Pratat med sjukgymnasten idag

åh va härligt!!!

Skrivet av  Kattis med Theo 020127
önskar vi vore där. Här har träningen legat nere i flera dagar eftersom Theo är sjuk. 40,4 som mest, då är det ingen hit att träna...
Grattis till friskskrivningen!!! hur många månader har ni tränat? ska ni fortsätta på egen hand?
 

Hej

Skrivet av  Eva med Oscar 2/6
vi var hos sjukgymnasten första gången när Oscar var ca 4 månader. Började med att lägga leksaker på hans högra sida och sen när han kunde sitta upp så tippade jag honom lite åt höger (han tippade huvudet åt höger). När han kunde sitta själv så skulle jag hålla saker över huvudet på honom så han sträckte upp armarna (när han var ca 8 månader). Nu tippar huvudet inte alls, han kryper och reser sig och är symetrisk i rörelserna, och det tyckte sjukgymnasten var jättebra. Men jag kan ju alltid höra av mig igen om det är nåt. Tror inte jag behöver träna nåt, men man är väl lite uppmärksam om det är nåt som ser konstigt ut.

Har inte tränat så jättemycket, men det är väl för att jag började i tid + att Oscar inte har begränsad rörlighet.

Känns i alla fall kanon.
 

Theo

Skrivet av  Kattis med Theo 020127
har inte heller begränsad rörlighet. Vi lutar honom oxå åt det hållet han tippar för att träna styrka. det där med att hålla saker övanför huvudet har vi inte gjort, var det oxå för att träna styrka eller? Ni har alltså tränat i 5 månader eller?
 

en sak till... (OT)

Skrivet av  Kattis med Theo 020127
kollade ditt info. va avis jag blir på ditt jobb!!! jag pluggar webprogramering just nu och hoppas på ett jobb inom branschen så småningom.
 

Hej

Skrivet av  Eva med Oscar 2/6
ja, det blir väl 5 månader. Har dock bara tippat honom lite då och då när det har passat, inte några jättemängder per dag. Men, vi började så fort han kunde sitta i knät. Det sista var visst för att träna armarna. Hon frågade om han kröp, och när jag sa att det gjorde han inte (då) men ålade sig, så sa hon att "va bra, då använder han armarna". Antar att de kan vara lite svagare i armarna. Är ju inte så svårt att träna, när han satt så höll vi nåt skoj, typ fjärrkontroll, telefon eller liknande. Har i alla fall haft en jättebra sjukgymnast, hon verkade ha haft med torticollis att göra mer förut.

 

jobbet (ot)

Skrivet av  Eva med Oscar 2/6
Angående jobbet, jag har världens roligaste jobb :o)

Har jobbat med systemutveckling/programmering i ca 6 år, och senaste 3 åren med webutveckling, framförallt intranätutveckling. Superkul!!!

Tyvärr är väl inte branschen den bästa just nu, men det är ju upp och ner. När jag började 95 så var det rätt svårt att få jobb, jag hade turen att lyckas. Är på mitt tredje jobb (har bytt självmant), har dock alltid jobbat på stora bolag och inga konsultbolag. Nu är jag som sagt på en bank.
 

Va skönt :-)

Skrivet av  Maria & Noah
Jag längtar till den dagen vår sjukgymnast säger samma sak :-) Kram till er!
 

Artiklar från Familjeliv