Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Theos sjukgymnast

Skrivet av Kattis med Theo 020127
har varit inne på Theos hemsida och läst sidan om torticollis. Hon skrev och berömde oss i gästboken. Vi har inte gett henne adressen, så hon måste ha sökt på nätet och hittat Theos sida, kul! :-)
Svar på tråden: Theos sjukgymnast

Vad kul!!!

Skrivet av  Anna m Elias-01 & Selma 030321
Jag har inte varit inne där ännu men nu måste jag det!

Kram
 

Å den var ju VÄL värd ett besök!!!

Skrivet av  Anna m Elias-01 & Selma 030321
Jättefin sida!!!

Kram
 

Mkt bra sida

Skrivet av  Anna
Har en dotter som vi vid ett besök hos sjukgymnast fick reda på att hon hade torticollis (dock mkt lätt), fattade inte riktigt vad det var. Gick in har och till Theos hemsida och fick reda på vad det är. En jättebra sida tycker jag.
 

Vilken bra sida

Skrivet av  Marie & Ebba 1/6-01
när jag läser om Theoa torticollis så känner jag igen i nästan allt. Min dotter Ebba fick diagnosen torticollis var ett år gammal. Under hela hösten gick vi hos sjukgymnast och tränade varannan vecka tills hon tycket att Ebba hade blivit bra. Men det finns ett litet PS med i bilden, Ebba skelar i sidoled och hon tror att mycket av hennes "snehet" delvis berode på att hon la hvudet på sne för att kompensera synfältet.
 

intressant...

Skrivet av  Kattis med Theo 020127
hur upptäckte ni att hon skelade? Och när började hon ha huvudet på sne?
Vi ska snart till ögonläkaren för att kolla skelning. Dom tror inte att det är det i Theos fall, men dom vill ändå utesluta. Theo var ju sned från början, om det beror på skelning har jag hört att dom ska börja tippa huvudet först när dom kan sitta. Hur var det för er?
 

Artiklar från Familjeliv