Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

För mycket fostervatten! Känner mig chockad...

Skrivet av Miina v.23+4
Var på UL idag för att magen är så spränghård och rörelserna varit minimala. Det visade sig att jag har väldigt mycket fostervatten. Fortsätter det att öka, kommer jag att få för mycket och kommer att tappas på vätska. Det innebär alltså att förlossningen kan komma igång när som hellst och att jag kan få navelsträngsframfall när vattnet går. Att jag har för mycket vätska beror ju på barnet, och är ofta ett tecken på att något är fel. Inga större fel kunde synas på UL, men små fel kan det ju alltid finnas sa läkaren. Känns som en chock. Orkar inte tänka. Är helt förlamad känns det som.
Det är alltså därför jag spyr som en idiot och därför mitt SF-mått stigit i höjden som fasen!
Vet inte vad jag skall göra. Det här är ju ett verkligt slag i magen efter allt som hänt. Får inte bära eller anstränga mig. Får jag mycket sammandragningar måste jag till sjukhuset. Allt som gör att jag får sammandragningar, även små, måste jag undvika. Flyttandet måste göras inom några veckor och utan min medverkan helt på order från läkaren. Ju längre gången jag blir, ju större risk är det att förlossningen sätter igång. Det är därför vi måste flytta snart.
Är det någon som varit med om detta med för mycket fostervatten. Det är tydligen väldigt ovanligt och läkaren trodde inte det var sant.
*kram*
Svar på tråden: För mycket fostervatten! Känner mig chockad...

Hade också mycket fostervatten och spänd mage

Skrivet av  Jennie
Du får gärna maila mig om du vill fråga om något
[email protected]
 

men du !

Skrivet av  jaana v39
Hej !
Jag väntar mitt första barn och är en 38 år gammal diabetiker.
Jag fick samma besked vid en tillväxtkontroll från en hänsynslös manlig läkare.
Han fattade inte att jag blev livrädd. Hans förklaring var att jag troligtvis hade haft höga blodsockervärden och att bebisen kissade extra mycket då.
Jag vet att mina värden var normala så då blev jag ju ännu räddare. Sa till min BM att jag aldrig ville ha den läkaren mer...hon talade om for mig att just runt den veckan som jag var i (ungefär samma som du ) är det normalt att fostervattnet ligger på en högre nivå.
Stressa inte upp dig det blir nog bra....ibland fattar läkarna nog inte hur dom berättar saker o ting för oss,
och hur det gör en blivande mamma orolig.....Vattnet har nu stabiliserat sig och jag är beräknad att föda den 7 Oktober.... Lycka till o kram
 

Tack!

Skrivet av  Miina v.24+1
Ska på täta kontroller efter detta, så då lär jag ju märka. Tack för ditt svar!
 

Artiklar från Familjeliv