Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Puls 150

Skrivet av Kakmonstret bf8/2
har jag tillochfrån och det är så obehagligt.Känns som att hjärtat ska hoppa ur kroppen.Får svimningstendenser och känner mej verkligen risig.

Blodtrycket är 105/75 och hb 115.

Jag får ingen sjukskrivning och jag känner att jag pallar inte med den enorma stressen vi har på jobbet,där får jag som "anfall" då jag domnar bort och pulsen stiger skyhögt samtidigt som jag börjar gråta-känner nästan panik av att må så dåligt.

Är i vecka 26 nu och det känns som 14 evighetslånga veckor kvar innan bf.

Någon som känt sej på samma sätt? Är gravid för tredje gången och har aldrig upplevt nåt liknande.


Svar på tråden: Puls 150

Prata med....

Skrivet av  Annica
.din BM och berätta precis hur du känner, gråt en skvätt om du behöver. Berätta om stress på jobbet osv. Be att få ta lite prover, t ex sköldkörteln.
Jag hade det stressigt på jobbet i min 1:a graviditet iofs kombinerat med något förhöjt blodtryck. Blev sjukskriven med en gång när jag klagade över att jag inte orkade längre - tur var väl det för sonen stannade bara 1 månad av de 3 som han egentligen skulle bott kvar i magen (= föddes 2 mån för tidigt). Hade kunnat bli ännu tidigare om jag inte irrat hem. Jag fick havandeskapsförgiftning - det verkar ju inte vara risk för dig med dina värden. Men visst borde det kollas upp! Kram o stå på dig!
 

Tack

Skrivet av  Kakmonstret bf8/2
Ska ringa imorgon och säga precis hur jag mår.
Verkar på något vis som att man inte blir tagen på allvar då man har lågt blodtryck istf högt.

Sköldkörtelprover är tagna och de var helt okej så det tycker jag är ett tydligt tecken på att det är stress.

Tack för ditt svar!
 

Jodå

Skrivet av  Solsken 5/12
Jag hade det problemet när jag var i vecka 25-27 och min läkare och min man sjukskrev mig. Det är inte skönt direkt att gå hem då man vet att man behövs på jobbet, men hellre det än riskera barnet.

I vecka 27 fick jag smärtsamma sammandragningar så det vara bara att stanna hemma.

Du ska prata med din bm om en tid till doktorn. Bättre du är ärlig där än får ett sammabrott senare. Själv har jag också varit gravid två gånger innan och aldrig känt mig så maktlös mot kroppens beteende som jag gjort denna gång.
 

Är nu sjukskriven

Skrivet av  Kakmonstret bf8/2
2 veckor framöver.Ringde min BM och hon ordnade genast en sjukskrivning åt mej.Pulsen är tidvis lika hög men jag känner mej inte lika uppjagad längre.

Har dock börjat känna av sammandragningar så kanske det har nåt samband.
 

Artiklar från Familjeliv