Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sover såååå dåligt - bli deprimerad?

Skrivet av rädd, v 34
Är gravid för andra gången och märker att sömnmönstret är detsamma som i slutet av förra graviditeten. Vaknar varje natt så gott som varje timme och frampå småtimmarna vaknar jag helt för att inte kunna somna om på 2-3 timmar. Nu har jag en liten knatte att ta hand om och ingen avlastning (är ensamstående tyvärr) så det känns tuft på dagarna. Finns det nåt man kan göra?

Är mest rädd frö att bli deprimerad på riktigt, känner mig ofta väldigt nedstämd och humörpåverkad på dagarna. Och detta INNAN barnet ens är fött....

Nån som har det på liknande sätt?
Svar på tråden: Sover såååå dåligt - bli deprimerad?

samma här

Skrivet av  Hannele
Förstår hur det känns för dig..Är i v. 30 o håller på att bli galen på mina sömnlösa nätter.Vaknar nästan garanterat varje natt vid 3-4 o kan inte somna om..Nu orkar jag inte mer,det påverkar humör,familjeliv o jag har fått en del sammandragningar oxå,så jag gick till läkaren på MVC och som tur är blev jag halvtidsjukskriven,så jag får chansen att vila en stund på dagen,skulle inte orka annars. Vet inte hur din situation ser ut o hur gammal din lilla knatte är, men finns det en chans att du kan sova en stund på dagen om han/han är på dagis? Prata med din barnmorska, det är fruktansvärt psykiskt jobbigt att inte få sova!Hoppas det löser sig för dig.
 

Hej

Skrivet av  rädd, v 34
jaa, det är hopplöst ju. Hemskt att det ska behöva vara såhär, men en liiten tröst är det ju att veta att man inte är helt ensam om att ligga vaken vid den tiden...ska tänka på dig imorgon bitti vid 3-snåret:-/

Ha det bra, kram,
 

Artiklar från Familjeliv