Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ano längre ner på sidan! eller någon annan!

Skrivet av karin
Läste att du varit på gång och öppnade dig fem cm. Hur stoppade de upp förlossningen? Är själv hemskickad sedan igår av min vanliga bm med order att lägga mig med baken högt så fort sammandragningarna drar igång. Hon kollade mig eftersom jag haft mycket sammandragningar som kännts som att de verkat fast de inte gjort så ont.Och så var det. Livmodertappen var nästan borta och huvudet var nedanför spinaetaggarna. Hon ville inte känna exakt hur mycket det öppnat sig för att inte reta i onödan. Nu ligger jag mest hela tiden men får sammandragningar ibland ändå och oroar mig för hur de verkar. Är i v 32 och bm tycte det var bra om det höll sig förbi nyår.
Svar på tråden: ano längre ner på sidan! eller någon annan!

Hej!

Skrivet av  ano
Jag fick Bricanyldropp i ganska hög dos efter att man gjort CTG och sett att där var versamma värkar.
Blev även inlagd med strängt liggläge. Fick inte ens gå på toa och skulle helst äta liggande...
Till mig sa de att gränsen går vid 5 cm. ca. Det är svårt att få stopp på det redan då och jag fick höra att det nog bara skulle gå några dagar eller möjligen max en v. innan förlossningen skulle sätta igång på allvar trots Bricanylen. Fick alltså dropp i några dagar och sedan i tablettform.
Var det bara din BM. du varit i kontakt med eller åkte du till förlossningen?
 

Artiklar från Familjeliv