Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Det rinner gegg ur örat!

Skrivet av Annapanna
Dottern har rör i öronen och nu har hon varit förkyld ett tag. Så idag hittade hennes pappa "snor" i örat på henne. Fram med terrakotrildropparna och först petade/torkade jag ut kletet som satt längst ut. Hon har gått runt och kliat sig i ena örat en hel del.
Sen droppade jag i öronen på henne enligt anvisningen på tuben. Det verkade som det gjorde ont då jag droppade i öronen. Jag har droppat förr då vi varit på badhuset och då har hon inte sagt nåt.
Hon har ingen feber. Ska vi gå till doktorn?
Svar på tråden: Det rinner gegg ur örat!

tror nog att

Skrivet av  Anna
ni ska gå till doktorn för jag tror det är som er flicka har öroninflammation.
Hoppas allt löser sig
 

Vi gick till doktorn

Skrivet av  Annapanna
Första gången hade hon ingen feber och då fick vi gå till örondoktorn. Han tog fram "dammsugaren" och rengjorde dränaget som han kallade rören.
På natten efter fick hon hög feber och vi gick till doktorn igen. Nu blev det penicillin. Vi ska dessutom tillbaka till örondoktorn på måndag. Då ska vi göra om dammsugar-brottningen igen. Otroligt vad stark en 1½-åring kan vara!
 

Hoppas det

Skrivet av  Anna
blir bättre nu :-)) Då var det öroninflammation då eller? Min dotter fick rör i oktober och peppar peppar har hon inte haft någon inflammation sedan dess :-) Hoppas hon kryar på sig fort
Ha det så bra
 

Rören kan vara på väg ut!

Skrivet av  Davids mamma
Om det är så att de sitter löst i örongången kan dom irritera örat och då måste en doktor plocka ut dom.
Ring och rådfråga din öronläkare!
 

Allt är bra nu!

Skrivet av  Annapanna
Vi var ett par gånger hos öronläkaren för att kolla hur det stod till med rören. Det såg bra ut. Han trodde dock att rören nog skulle bege sig till nästa vinter. Hoppas att dottern blir som sonen; han hade jättemånga öroninflammationer tills han var 1½. Då fick vi remiss till öron. Allt såg bra ut och sen dess har han inte haft några problem.
 

Artiklar från Familjeliv