Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Docenter och lökomslag...

Skrivet av Py
... fast inte exakt samtidigt förstås:-) Viggo hade en typisk öronnatt för 4 nätter sen - medans han åt spektramox! Fick med en otrolig tur komma med en halvtimmes varsel till Öron, näsa hals docenten på Löwet som tittade o konstaterade att det var lite rött (mer i det ena) men ingen vätska bakom = ingen ny inflammation. Vilket ju var suveränt bara det!! Men att sk öronsprång kan göra väldans ont. I tre nätter har han efter lite pillande medans han sov haft lökomslag och peppar peppar - han har sovit superbra! (Vaknat o tuttat som vanligt men somnat direkt! Enligt BVC är det avsvällande som näsdroppar fast i örongångarna. Men en liten fråga nu! Stora killen Dante har haft ca 10 ÖI och varje gång jag misstänkt har det verkligen varit det. Men Viggo nu då - har han "bara" lite öronsprång ibland?! När vet jag på allvar att jag ska åka in?! Hur gör ni?! Åker ni direkt - eller avvakter ni?!
Kram Py
Svar på tråden: Docenter och lökomslag...

Lökomslag? (inte svar på din fråga)

Skrivet av  Britt
Menar du att din BVC säger att lök är avsvällande?
Det är ju fantastiskt! Lök har också andra gynsamma effekter, jag kan det tyvärr inte rakt av -jag är mer för praktisk användning än för förklaringar. Men min erfarenhet med lök är också lugna nätter.
 

Visst är det!

Skrivet av  Py
Blir jätteglad när de "skolade" inom sjukvården vågar sig på lite alternativa behandlingar! Vid förkylning o feber är ju lavendel bra t ex...
Py ( som använder sig av lite av varje...)
Kram PY
 

Artiklar från Familjeliv