Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

åå visste inte detta snack fanns. Ny här!!

Skrivet av Hanna m Tiffanie, Ophelia och bf27/3
Hejsan alla.
Får väl börja med att presentera mig. Hanna heter jag är 27 år med två döttrar födda 9903 och 0207 (väntar 3:e barnet till i slutet av mars).

Lilla dottern är öronbarn och fick i oktober förra året rör insatta. Sedan dess har hon peppar peppar inte haft en enda öroninflammation men dock inflammation i hörselgången två ggr. Den senaste nu i förra veckan. Hon fick som vanligt örondroppar för detta. Efter bara 3 dagar behandling så hade jag telefontid med läkaren (vårdcentralen som jag egentligen inte har mycket förtroende för) och han tyckte då att vi skulle kombinera med penicillin eftersom det inte blivit bra. Men det hade ju bara gått tre dagar?? Nu är det så att dottern ska in för tester om hon är allergisk/överkänslig mot penicillin så jag ville inte ge henne det utan köra kuren med dropparna färdigt först. Detta lyckades nog. I morgon har hon gått hela kuren (10) dagar och hon har varit frisk sedan i fredags. Nu ska hon på återbesök på torsdag till läkaren. JAg våndas lite för att säga att jag inte gav henne penicillinet. Men eftersom det är bevisat att det inte är bra med för många kurer och att hon inte hade öroninflammation och att hon kanske är allergisk gjorde att jag ville avvakta.

Gjorde jag fel nu? Vad tycker ni? Ska jag ha dåligt samvete för att jag inte gav medicinen? Gjorde jag fel? Känner mig så villrådig.
Svar på tråden: åå visste inte detta snack fanns. Ny här!!

Välkommen!

Skrivet av  Susanne med Douglas 030122
Hej!
Välkommen hit!
Har en son på 13 månader som är inne på öi nr 9 och pencillinkur nr 13, men nu väntar rörop. om några veckor.
Jag tycker inte alls att du gjorde fel som inte gav henne pencillin. Med tanke på att ni misstänker att hon kan vara allergisk mot det så tycker jag att ni gjorde rätt. Ni såg ju att hon inte led utan tvärtom blev bättre. Med äldre barn ger man inte alltid pencillin vid öi. Det är inget kroppen MÅSTE ha för att läka utan det läker ofta av sig själv. Däremot skyndar man ju på läkningen och det onda gör ju då naturligtvis mindre ont.
Jag funderar ofta på det att vår son har fått så många pencillinkurer och önskar att han inte skulle behöva dem, men han har lite andra problem som gör att jag inte vill att han ska ha ont i onödan och därför har vi kört med pencillin. Nu ska han som sagt få rör och jag hoppas verkligen att han nu ska slippa alla sina öroninflammationer.
 

Artiklar från Familjeliv