Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu hör vi hit : /

Skrivet av Annika m. Robin 22 mån & Michelle Maj-00
Var på besök på Öronmottagningen idag. Egentligen skulle de ha gjort ett hörseltest på Robin efter hans förförra ÖIF, men nu fick han ju en ny för 10 dagar sen så det gick inte.

Istället så pratade vi om rör, och så fort jag sa att trumhinnan har spruckit 4 gånger, så sa läkaren att då blir det rör!
Kändes Bra för Robins skull, så han kanske slipper en massa ÖIF, och kanske slipper att ev. höra dåligt som han kan göra nu.
Men samtidigt känns det otroligt jobbigt, tårarna kom i bussen på väg till dagis. Han ska ju sövas och opereras, min lille kille, usch kommer ihåg hur hemskt det var när jag fick göra det 2ggr.

Givetvis är jag glad att han inte lider av nåt värre, men ändå känns det sååå jobbigt just nu, gråten sitter som en klump i halsen.
Dessutom ska hans storasyrra göra tunntarmsbiopsi om några veckor, dvs två OP.

Så har ni nån bra info om rör OP så dela gärna med er. Ssk sa att det kan ta några månader tills vi kommer in på OP, men hon svarade svävande på hur lång tid operationen tar. Har de mycket ont efteråt?

Svar på tråden: Nu hör vi hit : /

Välkomna...

Skrivet av  D med N & A
...eller vad säger man? Du ska se att det går jättebra med operationerna. Visst är det jobbigt men se de som EN jobbig dag för att slippa många ännu jobbigare öroninflammationer. Sen tycker jag du och Robin ska surfa in på www.infomedica.se och sen barnavdelningen där. Där får man nämligen se en liten film om när en liten hundflicka får rör i öronen, På barns nivå, givetvis men jag tyckte den hjälpte mig lite och hade Nova opererats nu och inte för ett halvår sen tror jag hon skulle fått ut något av att se den.

Operationen ska ta 5-10 minuter men för Nova tog det drygt en halvtimme pga trång hörselgång, de fick ta nåt specialrör i vänsterörat. Nova hade ont i öronen efter operationen och dagen efter, sen var allt som vanligt. Men Alvedon hjälpte mot det onda, dessutom är ju öronbarn tyvärr vana vid att ha ont i öronen... =(
 

Tack tack

Skrivet av  Annika m. Robin 22 mån & Michelle Maj-00
Robin har sluppit att ha så ont i öronen, han hade bara ont första gången vad vi märkte, för hans trumhinna har spruckit såpass fort så har han sluppit det mesta onda.

Ska kika in på länken, tack för tipset.
 

Cissi mådde bara lite illa....

Skrivet av  Helena m Emma 8/6-03(Cissi -97)
efteråt, men andra kan må riktigt dåligt. Det beror väl på hur de reagerar på narkosen. Annars gick själva op fort och det var bara uppvaket som tog sin tid.
 

ang op

Skrivet av  mamma a-k
minson har gjort det 3gånger själva opn tar ca10min det går faktiskt jätte fort ja det gör nog lite ont och känns konstigt men min son som vanligt vis är gnällig avsig var pigg och glad så vi åkte hem ganska fort med alvedon i bakfickan min son har även tagit halsmandlarna samt polyper vanliga besvär vid upprepade öroninfektioner
lycka till det går nog bra ska du se
 

Artiklar från Familjeliv