Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur är det för er?

Skrivet av Susanne med Douglas 030122
Douglas fick ju rör den 23/3 och sedan dess tar han sig hela tiden för öronen. Det handlar inte om 2-3 gånger per dag utan han går och tar sig för öronen hela tiden. Innan rören så tog han sig också för öronen ibland, men inte alls så här. Då tog han sig för öronen när han tyckte att något var obehagligt.
Tar era rörbarn också sig mycket för öronen?
Även hans balans påverkades då han fick rör. Han hade nästan precis lärt sig att gå då han fick rör. Han gick relativt bra men efter rörinsättningen så bara trillade han hela tiden. Det är först nu som han har hittat tillbaka.
Svar på tråden: Hur är det för er?

Cissi blev ljudkännslig...

Skrivet av  Helena m Emma 8/6-03(Cissi -97)
när hon fick sina rör. Hon var ju 3 år fyllda och kunde sätt ord på vad hon kände. Kanske det är ljuden Douglas försöker vifta bort... Vad har öronläkaren sagt om detta och att balansen blev påverkad?
 

Hej Susanne!

Skrivet av  J + 2 pojkar
Vad skönt att Douglas äntligen fick rör!!

Ja när Linus fick sina rör var han 1½ men han hade ju gått sedan dagen innan han blev innan han blev 11 månader, så det där med balansen märkte jag inget av, men det är ju inget ovanligt eftersom balansen sitter i örat!

Men ljudkänslig blev han verkligen, redan på vägen hem, du vet blinkersens klickande ljud fick han panik av. Men prassel i kudden mm mm sånt gjorde honom knäpp!
Dammsuga kunde jag inte göra i samma rum som han befann sig!

Och än idag är han ljudkänslig, igår var vi på marknad och gick förbi en berg-och-dal-bana och han blev riktigt ledsen!!

Det är fortfarande plågsamt för honom, men på sista kontrollen så sa de att han fortfarande har vätska stående bak trumhinnorna så det är förmodligen därför som han fortfarande är så känslig...

Jag håller alla mina tummar för att det ska bra för er!!!

Kram!!
 

Min lilla E

Skrivet av  Helena
tog sig också mycket för öronen när rören var nyinsatta. Vi oroade oss och trodde att de inte var ok, eller att hon hade infektion på g. Men nu, en dryg månad senare, har hon slutat ta sig för öronen. Kanske var det ljudkänslighet, eller något annat som hon nu vant sig vid. Nu är det full fart på henne. Hon klättrar och testar sina gränser hela tiden, även om hon inte lärt sig gå eller stå ännu. Den motoriska utvecklingen går snabbt framåt. är det balanssinnet som påverkats?
Hon låter mer och mer också, så vi väntar och ser...
 

Artiklar från Familjeliv