Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Rör som trillar ut?

Skrivet av D med N & A
Har i märkt när era barn har tappat sina rör?

Novas öra rinner lite fortfarande och igår när hon skulle få Terracortrildroppar, såg jag nån liten mörk grej i hennes "problemöra", men när jag skulle ta den med tops så åkte den istället längre in tyvärr, så det var dumt gjort. =( Veeeet att man inte ska peta med tops men den låg långt ut så jag nästan hade kunnat ta den med fingrarna om jag bara haft naglar värda sitt namn. Kan det ha varit röret på väg ut? Idag tycker jag mig skymta den längre in när jag tittar i bra ljus... Man blir ju lite nojig om hon har nåt "löst" där inne, oavsett om det är röret eller nåt annat. Tror jag ska ringa öron i morgon och be dem kika.

Men i alla fall, har ni märkt när röret trillat ur?
Svar på tråden: Rör som trillar ut?

Jag kunde se....

Skrivet av  Helena m Emma 8/6-03 (Cissi -97)
Cissis rör när de satt på plats.... De var vita ca 1 cm. När de trillade ut så kom hon med dem i handen.... ;) Det killade eller kliade väl och så fick hon något i handen.
 

Oj då...

Skrivet av  D med N & A
Hon måste ha raka fina hörselgångar då, om du såg dem när de satt där! Lite häftigt ju. Jag ringde Öron men det finns ingen där på hela veckan så BVC-sköterskan får titta så länge, ska dit i eftermiddag. Behövde ändå gå dit och väga eftersom hon fyller två år på onsdag. Novas rör ska vara blått resp grått, hon har två olika sorter eftersom ena hörselgången är så trång.
 

Artiklar från Familjeliv