Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ny här!

Skrivet av Monica med Tintin 26/8-02
Fick tipset att titta in här när jag skrev om Tintins öroninflammationer på min "vanliga" sida.

Vår son Tintin fick sin första inflammation i december, då var han 16 månader. Sedan i december har han nu haft 5 öroninflammationer, den sista fick han i tisdags. Efter den fjärde frågade läkaren om hon fick skicka remiss till öronläkare och det fick hon givetvis. När han nu fick sin femte öi ringde jag öronläkaren för att kolla om remissen kommit. Det hade den och vi fick dagen efter kallelse till i augusti.

Vi har nog ändå haft tur med Tintin, de enda tecknen på att han har öi på gång är att han vaknar på nätterna ett par gånger, är snorig och lite gnällig. Inget gallskrikande. När vi lärt oss känna igen tecknen och sa dessa när vi ringde vårdcentralen skrattade de lite men Ok ni får komma. När han får pencillinet blir han överlycklig och tar sin "ecin" med glädje, sörplar i sig och vill ha mer...

Tänkte bara, efter allt svammel ovan..., fråga om era erfarenheter av att operera in plaströr. Hjälper det? Hur funkar det? Hur lång tid tar operationen? Vad gör man hos en audiolog/audionom?
Svar på tråden: Ny här!

Välkommen hit

Skrivet av  Annika m. Robin 2år & Michelle 4 år
tror det var jag som tipsade om sidan.

Robin har ju inte heller nästan haft några symtom vid sina öif. Ingen feber, utan det har bara runnit ut var och vätska ur örat. Och en gång av 5 har han haft ont, så hade inte varet runnit ut hade vi aldrig märkt det.

Robin fick ju rör för ca 1 månad sen.
Själva operationen tog 5-10 min.
Sen var det ju lite väntan och medicinering innan, och efteråt så sov han i nästan 2 timmar, fick lite saft och välling och sen åkte vi hem.
Väldigt smidigt och bra gick det, med underbara sköterskor.

Audiolog, vet jag inte vad det är! *s* men jag antar att det handlar om en hörseltest?
Robin skulle ha fått göra en sån ett tag innan op, men det blev inte så för han fick öif precis då, så han ska kolla hörseln i höst.
 

Hej och tack!

Skrivet av  Monica med Tintin 26/8-02
Jo det var du som tipsade, tack för det!

Det låter ju som en smidig operation, då ska det nog inte vara några problem.

Det var lite dålig info och jag har inte haft tillfälle att ringa och fråga omremissen, men det är nog ett hörseltest de ska göra. Sköterskan som jag ringde till sa att de skulle kalla i augusti för då hinner den pågående inflammationen läka ut... jag smålog lite för om trenden håller i sig hinner han få en ny innan dess! Hittills har det varit ungefär en i månaden.

Det är bara att hålla tummarna att undersökningen går bra och att han får vara frisk tills dess.
 

Artiklar från Familjeliv