Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fråga ang. efter en rör op

Skrivet av Malin m. Whilma och 2 till
Min dotter fick en op för ca en vecka sedan, och har sedan dess haft svårt att komma till ro. Hon har svårt att somna på dagarna som hon innan op gjorde i ca 2 tim på f.m. Nu somnar hon inte, förrens senare på e.m. Vaknar ett par ggr per natt och skriker, det har hon inte gjort förrut. Kan det bero på att hon sövdes? allt var ju så bra innan op, och nu så har vi detta. Hon är mer aktiv med och har blivit lite sämre på att äta, men i övrigt har vi märkt att hon hör bättre. En possitiv sak, är det någon som har upplevt samma sak?
Svar på tråden: Fråga ang. efter en rör op

Ångrar faktiskt att vi satt in rör

Skrivet av  Beth med Sam
Hej Malin,
Vad glad jag blev av att läsa att någon annan har nästan PRECIS samma problem efter op. som vi har. Vår son fick rör den 16e juni och sen dess har vi sovit värre än förrut. Han hade inte haft ÖI på 6 veckor innan op. och det fanns ingen vätska bakom trumhinnorna när han opererades. Jag tycker att han kanske hör bättre och är nog lite mer aktiv men å andra sidan sover han sämre, äter sämre (speciellt frukost), och nu är det otroligt jobbigt att tvätta hans hår för han hatar bomullstussarna som måste in och han börjar få mjäll eftersom jag bara orkar tvätta håret om min man är hemma och kan hjälpa till. Jag måste säga att just nu så ångrar jag något oerhört att vi satt in rör. Men det finns inget att göra förutom att vänta och hoppas att de läker fort och inte behöver opereras ut. Skulle gärna höra hur det går för din dotter. Hoppas att de mår bättre snart! Jag behöver sömn!
Kram,
Beth
 

Hej Beth med Sam!

Skrivet av  Malin m. Whilma och 2 till
Nu har det blivit lite bättre, hon har ju blivit förkyld och så har det börjat bli kletigt i öronen. Så nu befarar vi att det är en infektion där, hmmm :( kunde ju va bättre. Vi ringde till öron och örde oss för om varför hon blivit så här efter, men de sa bara att de ALDRIG hade hört talas om att barn blir så här efter en op. Så om det fortsatte så skulle vi höra av oss till vc så de fick kolla upp henne, och så är vi tvugna att ringa dit ändå så de får kika i hennes öron. Hoppas allt kommer att lösa sig för er hör av dig igen, alltid kul att prata med någon som har samma problem. Kram Malin och Whilma
 

Hej Malin!

Skrivet av  Beth med Sam
Det verkar rätt osannolikt att vi är de enda som har märkt liknande symptom i våra barn efter rörinsättning. Vad tråkigt att det verkar som Whilma har infektion! Jag undrar om inte Sam har det också för jag tittade in i örat idag så gott det gick och det ser inte riktigt ut som det borde tycker jag. Jag tror jag ska ringa läkaren imorgon. :( Jag hoppas innerligt att Sam inte kommer att få någon kvarstående nedsatt hörsel om något är fel med rören.
Maila mig gärna på [email protected] och berätta hur det går för Whilma!
Kram,
Beth
 

Varför bomull?

Skrivet av  Jennie med Tilde 000614 & Ville 030420
Undrar bara varför ni måste ha bomull i öronen när han ska tvätta håret?Sa er läkare att ni skulle ha det?Hur länge då?Nog något jag har missat!
 

Sent svar

Skrivet av  Beth med Sam
Ja, det var läkaren som sa att Sam behöver det när vi tvättar håret. Nu har jag beställt en sån där shampoo-ring som jag hoppas ska funka istället.

Kram,
Beth
 

Artiklar från Familjeliv