Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej, ny här!

Skrivet av Mitzie m Linus-01 och Cevin 040123
Hej alla, har inte varit inne på detta snack innan.. men jag gissar på att jag ev kommer att kika in här lite titt som tätt framöver... Är 29 år och mamma till 2 buskillar födda 01 och 04.

Min yngste son är 5 månader och fick sin första öroninflammation förra veckan. Han fick kåvepenin och åt det sista idag. Om 6-7 veckor ska vi boka tid för återbesök...

Den store sonen, fick oxå sin första ÖI innan 6 månaders ålder och fick efter det ÖI på ÖI, men aldrig var det nån läkare som tog tag i det på riktigt... inga återbesök lr nåt, förrän jag var nere hos min mamma i småland då en läkare tyckte att men han har ju haft på tok för många ÖI utan att nån pratat om rör... åkte hem, fick remiss till öronspeciallisten och han undersökte, då var det fint i öronen och han ville avvakta till efter sommaren för rör... efter den undersökningen har han inte haft några ÖI alls och det är så skönt...men hans första 2 år var ett helvete, varje förkylning var det en ÖI...

Gissar på att jag har en liknande tid framför mig, men den här gången ska jag vara snabbare på att propsa på rör...
Är det stor risk för att han blir öronbarn???

Kramar
Svar på tråden: Hej, ny här!

Glömde en fråga...

Skrivet av  Mitzie m Linus-01 och Cevin 040123
Jo, den store pojken har ju haft mååånga ÖI, men inte fått rör inopererade, han har inga besvär nu vad jag märkt, MEN jag tycker han verkar höra dåligt... kan det ha något samband med alla öroninflammationer??? Skulle det kunna hjälpa med rör???
 

Ja nedsatt hörsel

Skrivet av  Annika m. Robin 2år & Michelle 4 år
kan de få av många öif, och speciellt om trumhonnan spricker titt som tätt, det gör den på vissa vid öif (min son tex.)
Sen kan man även ha vätska i örat som gör att hörseln kan sänkas lite.
Så bedem kolla om han har vätska bakom trumhinnan och ev göra en hörselkoll på din store son.
 

Artiklar från Familjeliv