Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Polyper och dålig hörsel?

Skrivet av Elin
Tror ni det kan finnas något samband? Vår 3-åriga dotter hör lite dåligt och läkaren säger att det finns vätskeansamling. Hon har haft 3 öroninflammationer sedan årsskiftet, men ingen innan dess. Har fått remiss till öron för att sätta in rör, men jag är tveksam. Hon har dock varit täppt i näsan i stort sett sedan hon föddes, jag börjar tro att det finns ett samband. Vad tror ni??? Jag vill ju inte sätta in rör om det inte behövs.
Svar på tråden: Polyper och dålig hörsel?

Ja.. sambandet,

Skrivet av  Vera
vet jag inget om(polyper å hörsel) Tror iofs inte att det är så stort.

Min dotter skrapades bakom näsan när hon var 1½ år pga polyper.

Har under hela sin livstid varit mycker förkyld o snorig. Varje ggn hon blev snorig så fick hon öroninflammation :-/ Hade väl kanske 8-10st/år. När hon var lite över 3år plockade man bort hennes mandlar. Åh jösses, vilken befrielse... hon började hålla sig frisk :-) Fick några öroninfl. men inte på långa vägar så ofta.

På 4års-kollen upptäckte vi att hon hörde väldigt dåligt... var till öronläk. med henne och det var fullt med vätska o diverse otrevligheter i öronen. Rör sattes in.. i okt. förra året... sen dess har hon inte haft en enda öroninfl. 1ggn har hon varit förkyld...

Ja.. bara lite om min dotter. Det jag eg. ville säga var att det kanske är nödvändigt med rör... annars fortsätter allt kanske hela tiden. Och till slut blir det så grötigt att hon börjar höra dåligt?

Lycka till!
 

Artiklar från Familjeliv