Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hoppas på snabbt svar!

Skrivet av Hönsmamma
Hej!
Hoppas att någon tar sig tid att svara på min fråga! Är det OK att låta öronbarn bada i pool?
Nu råkar det vara så att det är sommarens andra dag med fint väder och då skulle vi så gärna vilja åka och bada med vår 18 mån kille. Han är öronbarn och hade sin sista öi för 3 veckor sedan. Just nu är han(ta i trä) helt frisk inte ens förkyld. Min mamma påstår att pooler är rena bakteriehärdar och att han garanterat får öi av att bada där. Är det sant? Är det bättre att bada i sjö el. hav?
Hoppas på ett snabbt svar eftersom vi vill utnyttja denna vackra söndag till max!
Svar på tråden: Hoppas på snabbt svar!

Enligt vår läkare

Skrivet av  Annika m. Robin 2år & Michelle 4 år
så är det inga problem, Robin har rör och får bada hur mycket han vill, men ska helst inte dyka.
Om han skulle få problem av badandet så kan det bli tal om öronproppar vid bad.
 

Visst.....

Skrivet av  Helena m Emma 8/6-03 (Cissi -97)
är säkert pooler bakteriehärder, men det är väl hela vårt samhälle... Så bada på!!

Båda mina tjejer har badat i pooler och inte har de varit mer sjuka när de gjort det. Emma dricker dessutom poolvattnet med god aptit, sedan slickar och pussar hon på det mesta.....
 

Färdigbadat för idag

Skrivet av  Hönsmamma
Tack för att ni svarade!
Vi badade och hade det jättemysigt. Lillskrutten älskade att bada i pool (första gången) och simmade och dök som en liten fisk och hade så kul att får han öi av det så var det nästan (men bara nästan)värt det.
Sov gott och ha det bra!
 

Artiklar från Familjeliv