Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hur går det till när de sätter in rör?

Skrivet av Thelma m. Oliver (0211) & Casper 040112
Ngn somhar tid och ork att svara på det?
Svar på tråden: Hur går det till när de sätter in rör?

Vad jag vet....

Skrivet av  Helena m Emma 8/6-03 (Cissi -97)
så sövs barnet. Sedan sticker de ett litet hål i trumhinnan där de sticker in det lilla röret. Sedan är det dags att vakna...

 

Ungefär så här!!

Skrivet av  jennie m. Ville o Tilde
man får en tid på morgonen eftersom barnet ska vara fastande.Får en liten sj.hus rock till sig själv och barnet även en mössa.Barnet får lite lugnande i form av spruta i rumpan.Man följer med sitt barn till operations bordet och försöker vara lugn.Sitter bredvid barnet tills det sövs och då lämnar man rummet.En liten mask hålls tätt över mun och näsa.Barnet andas ett par tre andetag och kan rista till lite innan insomnandet.(kan upplevas lite otäckt)
Operationen tar ca 115 min och sedan ska barnet vakna och du får gå in igen.Ni kommer sedan till uppvaket där ni får stanna tills allt är ok.För oss tog allt som allt 4 timmar.Du får sedan träffa öronläkaren i gen som går igenom hur ni ska göra vid ev. infektion i örat.Ni får droppar utskrivna.Ni får ställa era frågor osv.
Så här ser det ut här i Blekinge,skiljer väl sig lite grann kan jag tro.
 

Gick mycket fortare....

Skrivet av  Helena m Emma 8/6-03 (Cissi -97)
för oss. Inga rockar och mössor och inget lugnande (vad jag kommer ihåg). Inga droppar eller samtal. Det var mer in-söv-op-ut-vakna....in med nästa patient. Vi var inte på något sjukhus utan mer en läkarklinik, litet och enkelt. Men som du säger så skiljer det nog sig en hel del.
 

Artiklar från Familjeliv