Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

hur långt upp i ålder?

Skrivet av Undrande mamma
Hur långt upp i ålder har man öroninflammation?
Min son snart 12 är öronbarn. Ofta som liten, nu ca 3-4 ggr /år. Ska detta hålla på länge till?
Undrande mamma
Svar på tråden: hur långt upp i ålder?

Har han

Skrivet av  Mia A
någonsin haft rör i öronen? Kanske vore det annars idé att diskutera detta med en läkare. Det är nog inte så vanligt att 12-åringar får öi så ofta.
 

Lite olika

Skrivet av  träskvatten
Till mig sa dom att det skulle växa bort i 20-års åldern.

Nu är jag 20 med råge, men får fortfarande öi. Som barn hade jag öi ca 10ggr/år, nu kanske vartannat år, om man bortser från en period i tonåren då jag enbart fick halsfluss istället!

En faktor som bidrar till att jag fortfarande får är tydligen att bakteriefloran ändras, det är inte längre samma bakterier nu jämfört med när jag var liten.

Men framförallt, Det blir bättre!
 

Min make är 31

Skrivet av  Amles
och får fortfarande ÖI varje år...det spricker och blir bra sen. Han har helvetiskt ont säger han, och ve o fasa, nu har båda våra barn fått ÖI, deras första. Hopps så att de inte blir öronbarn. Själv har jag aldrig haft ÖI...*tackar min lyckliga stjärna*
 

har haft rör, fula ärr mm

Skrivet av  Undrande mamma
Grabben har haft rör, fick som 2 åring, satt i under 1 års tid. Han var så gott som döv på ena örat före rör- fick ofta dubbelsidig öroninflammation som sprack, fula ärr, dålig hörsel. Han har dyslexi idag och vissa läkare tror att den dåliga hörseln är en orsak till detta då språket och talet har hämmats pga dålig hörsel. Men andra läkare håller inte med, så jag vet inte. Oavsett vilket så fortsätter öroninflammationerna då och då. Så då vet jag vad jag har att vänta.Det kan hålla på några år till då.... Tack för era svar.
Undrande mamma
 

Artiklar från Familjeliv